Facebook обяви, че ще започне да тества реклами, които ще се появяват във виртуалната реалност, показвана от очилата Oculus на компанията, пише CNBC.
През май технологичният гигант заяви, че ще започне да предлага реклами в мобилното приложение на Oculus, но новото ѝ решение представлява първият път, в който социалната мрежа разкрива, че ще показва реклами в очилата си за виртуална реалност.
Рекламите първо ще се виждат в играта Blaston на Resolution Games. По думите на Facebook реклами ще бъдат включени в две други приложения за Oculus в следващите седмици.
Рекламите в очилата Oculus ще са значителна стъпка за Facebook, която генерира над 97% от общите си приходи от реклами. В момента тези реклами се показват предимно на потребителите на компанията в социалните мрежи Facebook и Instagram.
Освен това Facebook заяви, че рекламите ще предложат нови начини, по които софтуерните разработчици могат да генерират приходи.
Рекламите ще следват рекламните принципи на компанията и ще дават на потребителите същия контрол, който имат и във Facebook. Той включва възможността за скриване на определени реклами или тези от конкретни рекламодатели. Освен това потребителите ще могат да избират „Защо виждам тази реклама?“, за да научат повече за това защо именно тези реклами се показват на тях.
Facebook допълни, че рекламите няма да са базирани на никакви данни, които се съхраняват в очилата на потребителите.