fallback

Фалшивите оценки причиняват все по-големи главоболия на Amazon

Недобросъвестни потребители все повече използват социални медии, за да купуват и продават фалшиви рецензии на продукти

10:01 | 17.06.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

От началото на пандемията Amazon е добавила 50 милиона членове на премиум услугата си Prime и е реализирала печалба от над 26 милиарда долара, повече от предишните три години, взети заедно. 

Но с увеличаването на покупките от Amazon нараства и манипулацията на прегледите. Продавачите се възползват от избухването на онлайн пазаруването, като използват нови методи за засилване на рейтингите на редица продукти - вариращи от безжични прахосмукачки до държачи за тоалетна хартия. За купувачите това може да означава спадащо общо доверие и чувство на неудовлетвореност, докато се опитват да изберат своя продукт от претъпканото поле с нискокачествени артикули с пет звезди (най-високата оценка) и без име на марката, предимно от Китай.

Сега Amazon призовава компаниите за социални медии да ограничат разпространението на фалшиви отзиви на уебсайтовете си. В публикация в блога си в сряда Amazon пояснява, че потребителите все повече се обръщат към външни платформи на социални медии, за да купуват и продават фалшиви рецензии на продукти, което затруднява компанията да сложи край на проблема.

„Някои използват дори услугите на социалните медии; в други случаи те наемат трета страна, която да извършва тази дейност от тяхно име”, написа Amazon в публикацията в блога. Концернът обвинява компаниите за социални медии, че действат твърде бавно, когато съобщават за фалшива рецензия на техните платформи.

Въпреки че компаниите не са споменати по име, значителна част от публикацията изглежда е насочена към Facebook, който е дом на хиляди групи, където потребителите се съгласяват да публикуват възторжени рецензии за определен продукт в Amazonв  замяна на безплатни подаръци или пари в брой. Оценките на клиентите играят съществена роля за компанията. В миналото Amazon продължаваше да мълчи по този въпрос.

Говорителят на Amazon каза пред WSJ, че компанията анализира 10 милиона отзива на месец, използвайки комбинация от човешки модератори и инструменти за машинно обучение, за да спре злоупотребите. „Ще продължим да правим иновации, за да гарантираме, че клиентите могат да се доверят, че всеки отзив в Amazon е автентичен и подходящ“, каза той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:20 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още