fallback

Facebook променя рекламните си инструменти преди нововъведенията на Apple

Двете компании продължават да спорят за начините, по които се събират данни за онлайн потребителите

13:08 | 22.04.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Facebook обяви, че прави промени в своите рекламни инструменти, така че да се съобрази с предстоящото обновяване на правилата за поверителност на Apple, които ограничават ефективността на функциите за събиране на данни, използвани от рекламодателите, предава Ройтерс.

Най-голямата социална мрежа в света влезе в спор с Apple заради новата функция „App Tracking Transparency”, която се очаква да бъде пусната заедно с най-новия софтуерен ъпдейт за iPhone още през тази седмица.

Промените ще позволят на потребителите да блокират рекламодателите, така че да не могат да следят поведението им в различни приложения.

Apple твърди, че защитава правата за опазване на личните данни, но е остро критикувана от Facebook, разработчици на приложения и стартъпи, чиито бизнес модели разчитат на рекламното проследяване.

На 21 април Facebook заяви, че промените в нейните рекламни инструменти ще ограничат начините, по които таргетираните аудитории могат да бъдат избирани и как се измерва успехът на рекламните кампании.

Компанията твърди, че инвестира в технологии за засилване опазването на неприкосновеността, за да минимизира обема на данните, събирани от потребителите.

Facebook и Apple спорят и за комисионата, която производителят на iPhone прибира от приложенията, публикувани в App Store. Социалната мрежа подкрепя малките разработчици, които са най-засегнати от тази политика.

Вижте още технологични новини във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:03 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още