Британският регулатор на конкуренцията обяви, че ще започне по-задълбочено разследване на придобиването на Giphy от Facebook, пише CNBC.
Службата за защита на конкуренцията и пазарите (CMA) наскоро е завършила първоначалното разглеждане на сливането и е установила, че споразумението поражда опасения за конкуренцията.
Регулаторът твърди, че е открил доказателства, че Giphy е планирала да разшири своите партньорства в областта на дигиталната реклама във Великобритания и на други пазари, преди сделката да бъде сключена. Той вярва, че обединяването на Giphy и Facebook ще означава, че фирмата ще има по-малък стимул да разшири бизнеса си с онлайн реклама, което ще доведе до потенциална загуба на конкуренция.
CMA е дала на компаниите пет работни дни да отговорят на притесненията относно сделката, но Facebook е отказала да го направи, посочва регулаторът.
„Ще продължим да сътрудничим изцяло на разследването на CMA”, коментира говорител на Facebook пред CNBC.
„Това сливане е добро за конкуренцията и е в интерес на всеки в Обединеното кралство, който използва GIPHY и нашите услуги – от разработчици до доставчици на услуги и създатели на съдържание“, допълва говорителят.
Giphy е един от най-големите каталози за GIF анимации в света. Платформата се конкурира с Tenor на Google и със стартъпа Gfycat.
Въпреки че и Giphy, и Facebook имат централи в Съединените щати, CMA има властта да разследва сливания, когато придобиваният бизнес има годишни приходи от поне 70 млн. паунда (96,5 млн. долара), или когато комбинираната фирма има поне 25% дял от пазара.
Очаква се CMA да завърши разследването до 15 септември. Междувременно сливането се разглежда и от Австралийската комисия по конкуренцията и потребителите.