fallback

Австралия заема твърда позиция въпреки натиска на Facebook

Страната не планира промени в законопроектите си, които разяриха социалната мрежа и Google

09:49 | 22.02.21 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Австралия няма да промени предложените закони, които ще накарат Google и Facebook да плащат на медиите в страната за съдържание, въпреки явното недоволство на големите технологични компании, обяви представител на властите, цитиран от Ройтерс.

Facebook се противопоставя категорично срещу законите, а миналата седмица внезапно блокира цялото новинарско съдържание и профилите на няколко държавни агенции. Социалната мрежа и австралийските лидери са продължили обсъждането на промените и през уикенда.

Но законопроектът трябва да влезе в Сената за обсъждане днес, а най-високопоставеният представител на горната камара твърди, че няма да има допълнителни изменения.

„В настоящия си вид законопроектът... отговаря на точния баланс“, коментира пред Australian Broadcasting Corp Radio Саймън Бирмингам, който е министър на финансите на Австралия.

По думите му текстът гарантира, че „генерираното в Австралия новинарско съдържание от австралийски новинарски организации може и трябва да бъде заплащано и то по справедлив и легитимен начин“.

Законите ще дадат право на правителството да назначи арбитър, който да определя таксите за лицензиране на съдържание, ако при личните преговори не се постигне успех.

Въпреки че и Google, и Facebook водят кампания срещу тези закони, миналата седмица Google сключи сделки с ключови австралийски медии, включително и глобална сделка с News Corp на Рупърт Мърдок.

„Няма причина Facebook да не може да постигне същото, което Google вече направи“, допълва Бирмингам.

Представител на Facebook е отказал да коментира законодателните промени, които бяха приети от долната камара миналата седмица и имат подкрепата на мнозинството в Сената.

Междувременно лобистката група DIGI, която представлява Facebook, Google и други онлайн платформи като Twitter, заяви, че нейните членове са се съгласили да приемат общ за индустрията кодекс за практика, която да намали разпространението на дезинформация онлайн.

Съгласно доброволния кодекс компаниите се ангажират с идентифицирането и спирането на неидентифицирани акаунти онлайн, или ботове, разпространяващи съдържание. Освен това ще информират потребителите за произхода на съдържанието и ще публикуват годишен доклад за прозрачност, наред с други мерки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:27 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още