Американската социална мрежа Twitter вероятно обмисля разширяване на своя бизнес модел. Сред идеите са нови абонаментни услуги и дори платени функции, които да увеличат приходите от реклама.
Twitter Inc. изгражда абонаментен продукт като начин за облекчаване на зависимостта му от рекламата - план, който социалната мрежа разглежда от години и който сега има силен приоритет предвид пандемията и натиска от активисти инвеститори за ускоряване на растежа, предава Bloomberg.
По-голямата част от приходите на Twitter идват от целенасочена реклама, която предлага рекламни публикации, насочени към конкретни групи потребители. Този бизнес се разрасна през последните години с по-ниски темпове, отколкото при конкуренти като Facebook Inc. и Snap Inc., а делът на Twitter от пазара на дигитални реклами остава на ниското ниво от 0,8%, показват данни на EMarketer.
Twitter би могла са се възползва от отделен приток от приходи, който не е толкова зависим от рекламата на марките. Потребителската база на компанията в САЩ, най-ценният ѝ пазар, също започна да стагнира, което означава, че тя не може да разчита на просто добавяне на потребители, за да генерира повече приходи.
За да проучат потенциалните възможности отвъд продажбата на реклами, редица екипи в Twitter изследват възможността за абонаментни предложения, включително едно с кодовото име „Rogue One“, твърдят хора, запознати с усилията. Поне една идея, която се разглежда, е свързана с т. нар. „бакшиш“, или възможността потребителите да плащат на хората, които следват, за ексклузивно съдържание, твърдят източниците, които са поискали да не бъдат идентифицирани, защото дискусиите са вътрешни.
Другите възможни начини за генериране на периодични приходи включват таксуване за използване на услуги като Tweetdeck или разширени потребителски функции като „отмяна на изпращането“ или опции за персонализиране на профила.
Абонаментите винаги са предлагали примамлива алтернатива на рекламата, но социалните мрежи традиционно остават безплатни като начин за насърчаване на растежа и ангажираността на потребителите, който след това се субсидира с платени маркетингови публикации.
И все пак главният финансов директор на Twitter Нед Сегал каза по време на разговор с инвеститорите през миналата година, че някаква опция за абонамент би предложила „трайност" на приходите, а периодичните приходи са по-последователни от разходите за реклама. През юли Сигал предупреди, че Twitter не само „много, много рано“ е проучвал абонаментна услуга, но също така е планирал да бъде придирчив как да продължи напред с тези планове. „Имаме наистина висок залог за това кога бихме искали потребителите да плащат за някои аспекти на Twitter“, каза той.
Базираната в Сан Франциско компания може да информира инвеститорите за своите планове, когато отчете приходите си във вторник. Компанията спомена идеята за абонаменти по време на последните две тримесечни срещи, но в исторически план е доказано, че компанията бавно взема решения за нови продукти. За четвъртото тримесечие анализаторите предвиждат ръст на приходите с 18% спрямо година по-рано до 1,19 млрд. долара, а печалбата се очаква да достигне 30 цента на акция, става ясно от данните на Bloomberg.
Компанията също така обмисля да таксува някои запалени потребители за набор от услуги, които могат да включват Tweetdeck, нещо като табло за управление, полезно за преглед на множество емисии и надзор на различни акаунти. Услугата обикновено се използва от по-напредналите потребители на Twitter и им позволява да следват множество потоци от туитове едновременно. Понастоящем Tweetdeck е безплатен и няма реклами, което го прави привлекателен за някои потребители като алтернатива на основната емисия.
Неотдавнашно проучване от юли, разкрито от журналиста Андрю Рот, също така показва, че Twitter обмисля дали потребителите да плащат за специални функции, като например за опцията „отмяна на изпращането“ или персонализирани цветове за техните профили. Все още не е ясно кои продукти в крайна сметка ще достигнат до потребителите на Twitter.