Pinterest отчете финансови резултати за четвъртото тримесечие, които надминаха очакванията както по отношение на приходите, така и на печалбата, и показа силен ръст на броя на потребителите, пише CNBC.
Цената на акциите на компанията скочи с над 10% по време на следборсовата търговия.
Общите приходи на американската компания са скочили с 67% на годишна база до 582 млн. долара. Международните ѝ приходи са се изстреляли с цели 145% спрямо година по-рано до 123 млн. долара. Pinterest заяви, че увеличението и на двете групи е породено от растежа на средните приходи от потребител.
Pinterest твърди, че месечно активните ѝ потребители в САЩ са достигнали 98 млн. души, или с 11% повече спрямо година по-рано. Базата от международни потребители също е продължила да се увеличава бързо, с 46% до 361 млн. души.
В писмо до инвеститорите компанията заяви, че продължава да наблюдава по-голяма ангажираност от страна на потребителите предвид пандемията, която кара хората да прекарват повече време у дома и да търсят повече развлечения.
Pinterest заяви, че ръстът на приходите ѝ е предизвикан най-вече от по-ранното започване на коледния сезон и от подобренията на продуктите ѝ за реклама. Pinterest допълва, че приходите от реклама са нараснали по-бързо от общия ѝ бизнес.
Средните приходи от потребител са 1,57 долара спрямо 1,44 долара прогноза. Печалбата на акция е достигнала 43 цента спрямо прогноза за 32 цента на акция, дадена от анализатори, анкетирани от Refinitiv.
Pinterest твърди, че продължава да се радва на силна инерция на рекламния си бизнес на международните пазари.
Компанията даде по-добра прогноза за първото тримесечие на 2021 г. от очакваното. Pinterest твърди, е очаква приходите ѝ да нараснат с около 70% на годишна база.