Instagram разработва нова функция, която ще даде на приложението сходно усещане с това на TikTok: вертикални Stories (истории), пише TechCrunch.
В момента Stories са разположени в отделни позиции в горната част на приложението и се разглеждат хоризонтално – функция, която Instagram копира от Snapchat. Но дори Snapchat си взима идеи от TikTok. Последно тя пусна Spotlight например – също клонинг на TikTok.
По много начини вертикалното разглеждане се усеща по-естествено, отколкото хоризонталното. В крайна сметка това е начинът, по който потребителите ползват повечето мобилни приложения, както и основни функции в редица социални мрежи – News Feed на Facebook например, или основната страница на YouTube.
Превръщането на Instagram Stories във вертикален списък ще бъде значителна промяна – такава, която може да доведе до отдръпването от по-статично съдържание, като снимки и споделени чужди публикации във фийда, които все още намират място в Историите днес.
При вертикалните Stories, от друга страна, Instagram ще иска да постави приоритет върху видеото, вместо върху снимките, така че да се конкурира по-успешно с TikTok.
Тези промени бяха установени в развитие от Алесандро Палузи, който сподели откритието в своя акаунт в Twitter. Скрийншотовете му показват опростен потребителски интерфейс и текст: „Вече можете да плъзгате нагоре и надолу, за да разглеждате истории“, а след това голям син бутон с надпис „Vertical Stories”.
По думите на Палузи функцията все още не е активна. Той самият я е открил от кода на Instagram.
От социалната мрежа пък са потвърдили пред TechCrunch, че работят по такава опция, но тя все още не е налична за потребителите. „Това е ранен прототип и все още не се тества в Instagram”, коментира говорител на Instagram.