fallback

Facebook: Apple става все по-голяма заплаха за нас

Социалната мрежа показа добри резултати за тримесечието, но предупреди, че новите политики на Apple са заплаха за рекламния ѝ бизнес

10:08 | 28.01.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американският онлайн гигант Facebook надмина значително прогнозата за тримесечните си приходи след силен сезон на празничните реклами от страна на търговците на дребно, но предупреди, че предстоящите промени в поверителността на Apple могат да засегнат нейните приходи, като попречат на таргетирането на реклами, предава Ройтерс.

Най-голямата социална мрежа в света обяви, че очаква да се сблъска със „значителни проблеми с рекламното таргетиране през 2021 г.“ Facebook прогнозира, че обновяването на операционната система за iPhone до iOS 14 ще започне да засяга приходите ѝ още в края на първото тримесечие.

Цената на акциите остана без промяна по време на следборсовата търговия, след като първоначално записа спад.

Резултатите за четвъртото тримесечие валидираха фокуса на компанията върху улесняването на търговците на дребно в продажбата на продукти на потребителите на Facebook, които стоят предимно у дома заради коронавирусната пандемия.

Facebook пусна Facebook Pay и Facebook Shops, които позволяват на потребителите да кликват на реклами и да правят покупки без да напускат приложенията на компанията, включващи Instagram и WhatsApp.

Технологичният гигант твърди, че подкрепения от пандемията скок на онлайн търговията и насочването на потребителското търсене от услуги към продукти е помогнало за растежа на приходите, които се охлаждаха постепенно, докато бизнесът съзряваше.

Общите приходи, които се състоят почти изцяло от рекламните приходи от продажби, са нараснали с 33% до 28,07 млрд. долара през четвъртото тримесечие, завършило на 31 декември. Година по-рано сумата достигаше 21,08 млрд. долара.

Средната прогноза на анализаторите беше за тримесечни приходи от 26,44 млрд. долара, сочат данни на Refinitiv.

Месено активните потребители са се увеличили с 12 на сто до 2,80 млрд., над 2,75 млрд. души, колкото очакваха анализаторите.

Намаляване на политическото съдържание

Въпреки че е силна финансово, Facebook е изправена пред критики за разпространението на дезинформация и призиви за насилие, свързани с президентските избори в Съединените щати, включително и за щурмуването на Капитолия на 6 януари.

Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг заяви пред инвеститори, че е искал да успокои тона на политическите разговори, защото „хората не искат политиката и споровете да надделеят в преживяването им в нашите услуги“.

Свързан с изборите мораториум за препоръките на политически групи на американски потребители ще стане нещо перманентно, а политическото съдържание в списъка с новини на социалната мрежа ще намалее. Тези промени няма да засегнат финансовата прогноза на Facebook, твърди още Зукърбърг.

Той обърна внимание и на Apple, за която заяви, че директорите на Facebook смятат все повече за най-големия конкурент на компанията, въпреки че производителят на iPhone печели само малка част от средствата си от дигитална реклама.

Бизнесът на Apple “зависи все повече от увеличаването на дял в приложенията и услугите“, коментира Зукърбърг, а тя се възползва от доминираща си позиция при платформите, за да „се намеси в това как нашите и чуждите приложения работят“.

Социалната мрежа, която е изправена пред антитръстови дела от страна на Федералната търговска комисия и дузина щати, обвинява Apple, че действа антиконкурентно.

Анализатори твърдят, че Facebook би пострадала по-малко от промените в правилата на Apple, отколкото други компании, разчитащи на реклама.

„В крайна сметка не смятам, че Facebook ще бъде засегнат толкова много, колкото останалите, тъй като Facebook може да предложи заобикаляне на рекламното таргетиране“, коментира анализаторът на Summit Insights Group Джонатан Кийс.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:57 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още