Турската служба за информационни и комуникационни технологии наложи рекламна забрана на Twitter, Periscope и Pinterest съгласно новия закон за социалните мрежи. Това сочи решение, публикувано в турския държавен вестник, предава Ройтерс.
Законът, който според критиците има за цел да заглуши недоволството, изисква социалните мрежи да назначат свои представители в Турция. В понеделник Facebook се присъедини към други компании и заяви, че ще назначи юридически екип в страната.
YouTube, която е собственост на Google, преди месец разкри, че е решила да има свой представител в Турция.
Решението на Анкара посочва, че рекламните забрани влизат в сила от днес. Twitter, нейното приложение за стрийминг на живо Periscope, както и Pinterest не са отговорили веднага на запитването за коментар.
Законът позволява на властите да премахват съдържание от платформи, вместо да блокират достъпа, както правеха преди. Ходът накара мнозина да се притесняват, след като все повече хора започнаха да се насочват към онлайн платформи, защото Турция започна да затяга своята хватка около медиите.
През предходните месеци Facebook, YouTube и Twitter се сблъскаха с глоби в Турция за несъобразяване със закона.
Компаниите, които не следват новите изисквания, ще бъдат наказани с намаляване на широколентовата свързаност с до 90%, което означава, че по същество достъпът до тях ще е блокиран.