Главният ръководител във Facebook Inc, който се занимаваше с рекламните продукти на компанията около чувствителни теми като политиката и дезинформацията за коронавируса, напуска тази седмица, според вътрешна публикация на компанията, с която Ройтерс разполага.
Продуктовият мениджър Роб Ледърн заяви по-рано този месец във вътрешната мрежа на Facebook, че ще напусне компанията на 30 декември. Досега обаче не беше обявено, че той е напуснал.
От Ройтерс не са успели да се свържат с компанията за коментар.
Ледърн посочва в публикацията, че „оставя Facebook да работи за поверителността на потребителите, освен за реклами и социални медии“, но не разкрива накъде се е насочил.
Роб Ледърн беше публичното лице на социалната мрежа по спорните политически рекламни политики на компанията. Преди изборите в САЩ Facebook беше силно критикувана, че позволи широко разпространяващите се заблуждаващи твърдения и теории на конспирацията на своите платформи.
През ноември Ледърн туитна, че Facebook не разполага с „техническата възможност в краткосрочен план да позволява политически реклами от щат или от рекламодател“. Впоследствие Facebook премахна временната забрана.