Услугата за споделяне на снимки Instagram обяви, че обединява двата си най-големи приоритета – онлайн пазаруването и новата ѝ функция за кратки видеа Reels, която се конкурира с бързо развиващата се социална мрежа TikTok, пише CNBC.
Сега компании и създатели на съдържание могат да отбелязват продукти, когато създават видеа за Reels, а потребителите могат да избират да разгледат стоките веднага или да ги заделят за по-късна покупка.
Вкарването на възможност за пазаруване във видео формат има за цел да направи Reels много по-ангажираща за потребителите и по-привлекателна за създателите на съдържание. Освен това може да направи рекламите по-ефективни като предостави на потребителите възможност за моментална покупка на рекламирания продукт, а в замяна ще позволява на Facebook да ги таксува повече за тях. В дългосрочен план функцията може да допринесе на създаването на нов източник на приходи от електронна търговия на социалната мрежа, която се очаква да взема такса за всяка трансакция, въпреки че е махнала таксите до края на годината, за да помогне на малкия бизнес да се справи с пандемията.
„За нас е важно да създаваме смислени начини, по които създателите на съдържание да се издържат в Instagram, защото в противен случай те ще трябва да отидат при конкуренти“, като Snap и YouTube, коментира главният изпълнителен директор на Instagram Адам Мосери.
По думите му в рамките на следващите 5 до 10 години има огромна дългосрочна възможност за Instagram в пазаруването, въпреки че всичко това е доста по-сложно от нейния традиционен рекламен бизнес.
Мосери направи коментарите пред CNBC в момент, в който компанията очакваше завеждането на дела от Федералната търговска комисия и 48 щатски прокурори, които обвиняват компанията в монопол над социалните мрежи и в използването на своя мащаб и придобиванията си, за да обуздава конкуренцията.
По думите на Мосери TikTok е аргумент срещу идеята, че Facebook потиска своите конкуренти.
„TikTok е невероятно значим конкурент, може би най-големият конкурент, който някога сме виждали. Те са много фокусирани, много решени, работят невероятно добре. Това е компания, която клонира Musical.ly, разрасна се толкова много, че успя да си позволи да купи нещото, което е клонирала, и... живее като показва това забавно видео съдържание в кратък формат, за което заслужава похвала“, коментира Мосери.
Той коментира и възможността делото да доведе до решение Facebook да се раздели с Instagram, която придоби за 1 млрд. долара през 2012 г.
„Смятам, че ключовото нещо тук е да разберем какъв проблем се опитвате да решите и какви ще са последствията. Мисля, че последствията могат да бъдат наистина, наистина значителни за хората, които използват Instagram и разчитат на него“, допълва Мосери.
Въпреки че посочва, че разделянето на Facebook ще засегне потребителите и малкия бизнес, той повтаря и честия призив на главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг, че е необходима регулация на съдържанието. Мосери подчертава още, че целта на Instagram е да бъде партньор на малките фирми, въпреки имиджа, създаден от Федералната търговска комисия, че става дума за един монополистичен гигант.
Повече технологични новини можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.