fallback

Как социалните медии се подготвят за изборите в САЩ?

Социалните медии масово ще снабдяват постове, в които преждевременно се претендира за победата, с достоверна информация

19:09 | 22.10.20 г. 4

В навечерието на изборите в САЩ през ноември операторите на социални медии като Facebook Inc и Twitter обявиха нови правила за различни сценарии след изборите.

Компаниите, които бяха критикувани от специалистите по социалните медии и законодателите заради прилагането на политиките им за съдържание, изложиха планове за това как ще се справят с кандидати, претендиращи за победа, преди резултатите да бъдат официално обявени или призиви за насилие, свързани с изборите.

Ройтерс представя по-важните инициативи, които социалните мрежи предприемат:

Facebook

Ако кандидати или кампании отправят преждевременни претенции за победа, Facebook ще добави етикети към съдържанието и ще покаже известия в новинарски емисии с информация за състоянието на надпреварата. Публикациите от кандидати за президент, оспорващи официалния резултат, също ще получат етикет, показващ името на обявения победител. Компанията, която твърди, че премахва съдържанието и деактивира акаунти, когато смята, че има рискове от физическа вреда или пряка заплаха за обществената безопасност, обяви и репресии върху движенията на милиции, използващи платформата през последните месеци. През септември тя заяви, че има опции, с които да ограничи потребителите, ако изборите станат хаотични или насилствени.

Twitter

Twitter заяви, че ще премахне или ще прикрепи предупредителни етикети към всякакви претенции за победа, преди резултатите да бъдат официално обявени, или заблуждаващи твърдения, подбуждащи към „незаконно поведение, с което се цели предотвратяване на мирното предаване на власт или организирано наследяване“.
 Twitter също така ще етикетира или премахне непроверени твърдения за резултата, които биха могли да подкопаят вярата в изборния процес, като твърдения за подмяна на гласовете. Twitter също така забранява заплахите с насилие над човек или група. YouTube

YouTube, видео услугата на Alphabet Inc, забранява някои видове дезинформация на изборите като неточни дати на гласуване, но няма правило срещу преждевременните претенции за победа. Говорител каза, че при този сценарий YouTube ще показва авторитетна информация и контекст заедно с видеоклиповеte.

YouTube казва, че премахва съдържание, което подтиква хората да извършват насилствени действия срещу лица или определена група хора.

Reddit

Говорител на Reddit заяви, че информацията, целяща да подведе или интерпретира погрешно резултатите от изборите, ще бъде премахната от сайта. Той казва още, че компанията също така забранява съдържание, което насърчава, прославя или подтиква към насилие над лица или групи. TikTok Китайското видеоприложение твърди, че ще направи всяко съдържание, което преждевременно претендира за победа на изборите, по-малко откриваемо на платформата и ще добави банери към видеоклипове, за да се покаже, че резултатите не са официално обявени.

Запитана за това как ще се справи с видеоклипове, които оспорват резултатите от изборите, говорителка на TikTok каза, че ще работи с партньори за проверка на фактите и ще премахва фалшивото съдържание или ще ограничи разпространението му, ако е непроверено или проверката на фактите е неубедителна. Тя добави, че TikTok премахва видеоклипове, които се стремят да инициират насилие.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:41 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още