Американската интернет компания Facebook разширява политиките си за зaщита на избирателите и премахва множество заблуждаващи публикации преди изборите за президент на САЩ тази година. Освен това компанията ще блокира възможността на кампаниите да пускат нови реклами в седмицата преди вота през ноември, пише Bloomberg.
Промените са част от по-голяма актуализация на политиките, свързана със стратегията на Facebook за изборите, която беше очертана в публикация на главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг днес. Лидерът е притеснен в частност от несигурността в нощта преди изборите, когато може да има часове и дори дни между затварянето на избирателните секции и излизането на валидни резултати.
Facebook ще отбелязва публикациите от политици, които се опитват да обявят победа преди официалните данни през нощта, написа Зукърбърг. Тези етикети ще насочват потребителите към точни актуализации, събрани от Ройтерс.
Социалната мрежа вече премахва явна дезинформация за изборите, като публикации, които предполагат, че хората ще могат да гласуват след деня на изборите. Сега компанията твърди, че също така премахва и публикации, които включват косвена дезинформация, като твърдения, че всеки с шофьорска книжа получава бюлетина.
Facebook планира да акцентира на своя изборен информационен център – специален раздел в услугата, в който американците могат да се регистрират, за да гласуват и да научат повече за процеса. Този акцент ще бъде позиционират в горната част на Facebook и Instagram в рамките на почти всеки ден до изборите и на 3 ноември, посочва говорител на социалната мрежа.
Компанията от Силициевата долина поставя борбата с дезинформацията и с манипулацията на изборите през 2020 г. като свой основен приоритет. Тя иска да докаже на потребители, политици и регулатори, че може да контролира собствената си платформа и да избегне повторение на сценария от 2016 г., когато се смята, че руски оперативни служители са ползвали услугата, за да помогнат на Тръмп да победи Хилари Клинтън.
Тази седмица Facebook обяви, че е премахнала малка мрежа от акаунти и страници, свързани с руската Агенция за интернет изследвания – основната група, стояща зад голяма част от дезинформацията и намесата през 2016 г.