Facebook обяви, че планира да пусне новинарската си услуга във Великобритания, Германия, Франция, Индия и Бразилия в близките месеци, след като миналата година тя стана налична в Съединените щати, предава Ройтерс.
Новинарската услуга на социалната мрежа в момента плаща на американски издатели за статии и разполага с оригинално съдържание от над 200 медии, както и от хиляди местни медийни организации.
Facebook, която има 2,7 млрд. месечно активни потребители, е под натиск заради проблемите ѝ със справянето с фалшивите новини и кампаниите за дезинформация, за които се смята, че те са повлияли на президентските избори в Съединените щати през 2016 г., спечелени от Доналд Тръмп.
След критиките главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг заяви, че компанията ще приоритизира „достоверните“ новини в нюзфийда, като идентифицира висококачествени медии.
Всичко това се случва само няколко месеца преди провеждането на новите президентски избори в САЩ, които са насрочени за ноември.