Главният оперативен директор на Facebook Шерил Сандбърг заяви, че социалната мрежа трябва да работи с този, който спечели изборите за президент на САЩ през тази година, за да отговори на притесненията за големите технологични компании, пише CNBC.
„Знаем, че има реални притеснения за размера и властта на американските технологични компании, както в нашата страна, така и по света“, коментира Сандбърг. „Наша задача е да работим с всеки, който е на власт, независимо дали е в Сената или другаде по света, за да отговорим на тези опасения“.
Коментарът беше направен, след като Джим Крамър от CNBC попита Сандбърг за кандидата на демократите Байдън и неговите думи от май тази година, че е нужно сериозно обмисляне на идеята за разбиването на социалните мрежи. Сандбърг твърди, че размерът на Facebook е това, което позволява на компанията да помага на милиони малки бизнеси да продават онлайн и да предлагат таргетирани реклами на потенциални клиенти.
„Ние сме платформа, в която малките бизнеси са овластявани“, коментира Сандбърг. „Ще продължим да се фокусираме върху това и да правим големи инвестиции. Добре е, че имаме ресурсите да правим тези инвестиции“.
Сандбърг и Facebook превърнаха защитата на малкия бизнес в приоритет за 2020 г.
През март компанията обяви програма за 100 млн. долара, за да помогне на малките бизнеси, засегнати от Covid-19. През май тя пусна Facebook Shops, за да улесни фирмите да предлагат продуктите си за продажба онлайн. След протестите Black Lives Matter през юни компанията обеща 200 млн. долара на бизнеси и организации, които са собственост на чернокожи.
Освен това Сандбърг заяви, че Facebook ще пусне Изборен информационен център по-късно тази седмица. Тази функция беше обявена от главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг през юни. Тя ще се появява в най-горната част на нюзфийда на Facebook и Instagram и ще предоставя информация за това как и кога да се гласува, за регистрацията, как да се гласува по имейл и как да се гласува рано.