Микроблогинг платформата Twitter разкри, че очаква да загуби 250 млн. долара заради използването на лична потребителска информация, предоставена за целите на сигурността, но вместо това използвана за насочването на реклами. Компанията обяви това, след като получи уведомление от Федералната търговска комисия, пише CNBC.
Цената на акциите на компанията се сви с около 1% по време на следборсовата търговия, след като новината беше обявена.
Компанията е направила разкритието във финансовите си документи за второто тримесечие, подадени към Комисията по ценните книжа и фондовите борси в Съединените щети. В тях тя посочва, че обвиненията са свързани с използването на данни за телефонни номера и/или имейл адреси, предоставени за целите на сигурността, но употребени за таргетиране на реклама за периоди между 2013 и 2019 г.
Компанията оценява, че потенциалната загуба по този казус ще е в диапазона между 150 и 250 млн. долара.
От Федералната търговска комисия са изпратили уведомление до Twitter още на 28 юли във връзка с нарушаване на заповед на агенцията от 2011 г. Тази заповед изискваше Twitter да създаде и поддържа програма за сигурност и забранява на компанията да подвежда потребителите за степента на практиките ѝ за сигурност и поверителност.
Освен това компанията обнови няколко аспекта от тримесечните си данни, за да отрази ефекта от потенциалните щети от скорошния пробив в сигурността, в рамките на който хакери проникнаха в акаунтите на известни личности и компании и ги използваха, за да спечелят от биткойни.
Twitter твърди, че пробивът може да засегне възможностите ѝ да увеличи потребителската си база и може да нанесе удар върху марката, както и върху репутацията ѝ сред рекламодателите.