Машината за растеж на приходите на Alphabet Inc. забуксува за първи път в корпоративнаа история, приклещена от пандемията на коронавируса и последващата икономическа криза, които принудиха рекламодателите да изтеглят разходите си.
По-високите разходи и намаляващите приходи от реклама по време на пандемията натовариха компанията майка на Google през второто тримесечие. Печалбата се срина на годишна база с една трета от 9,95 милиарда до 6,96 милиарда долара, съобщи интернет гигантът в четвъртък след затварянето на борсите в САЩ.
Машината за пари на Alphabet - рекламният бизнес на Google – бе силно ударена по време на кризата. За първи път в 22-годишната история на компанията приходите от реклама намаляват до 29,9 милиарда долара. Това е с 8,1 процента по-малко в сравнение с предходната година, изчислява Bloomberg. Това е най-малкият обем от третото тримесечие на 2018 г. и първият спад в историята. Понижението е в ярък контраст с конкурента за дигиталната реклама Facebook Inc., който отчита ръст на общите приходи с 11%.
Като цяло приходите на Alphabet се свиха с приблизително два процента до 38,3 милиарда долара. Въпреки това отчетът показва също някои силни страни. Приходите от реклама на видео подразделението Youtube нарастват със значителните шест процента до 3,8 милиарда долара.
Облачният бизнес на Google увеличи приходите си с цели 43 процента до 3,0 милиарда долара. Общите разходи на Alphabet нараснаха от 29,8 млрд. долара до 31,9 млрд. долара, и то въпреки някои големи икономии.
Главният фиансов директор Рут Порат показа задоволство от данните и в конферентен разговор с анализаторите след представянето на отчета заяви че рекламният бизнес вече се е възстановил към края на тримесечието. Икономическата ситуация обаче оставала крехка.
Въпреки че Alphabet надмина пазарните очаквания, първоначалната реакция от страна на инвеститорите беше притихнала. Акциите отбелязаха съвсем лек ръст, но от началото на годината досега повишението е от 14,5 процента.