fallback

Бойкотът на Facebook се пренася и в Европа

Организаторите на кампанията призовават все повече европейски компании да се включат

10:24 | 29.06.20 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Организаторите на кампанията за бойкотиране на рекламите във Facebook привлякоха подкрепа от бързо нарастващ списък от големи компании, които се подготвят да превърнат битката в глобална с цел увеличаване на натиска върху социалната мрежа за премахването на речта на омразата, предава Ройтерс.

Кампанията „Stop Hate for Profit” ще започне да призовава големи компании в Европа да се присъединят към бойкота, обяви главният изпълнителен директор на Common Sense Media Джим Стейър в интервю за Ройтерс.

Откакто кампанията започна по-рано този месец, над 160 компании, включително Verizon Communications и Unilever се включиха в инициативата за спиране на покупки на реклама в най-голямата социална мрежа в света през юли.

Free Press и Common Sense, както и американски групи за защита на гражданските права като Color of Change, започнаха кампанията след смъртта на Джордж Флойд в САЩ.

„Следващият фронт е глобален натиск“, коментира Стейър, добавяйки, че кампанията се надява да мотивира регулаторите в Европа да заемат по-твърда позиция по отношение на Facebook. През юни Европейската комисия обяви нови насоки за технологичните компании, включително и Facebook за предаването на месечни отчети за това как се справят с дезинформацията, свързана с коронавируса.

Гневът в САЩ по повод смъртта на Джордж Флойд доведе до безпрецедентна реакция от корпорациите по целия свят. Влиянието на случая се пренесе и отвъд границите на САЩ. Unilever например промени името на свой популярен в Индия продукт за изсветляване на кожата, наречен Fair and Lovely. Глобалната компанията ще продължи, докато организаторите продължават да призовават все повече американски компании да участват.

Джесика Гонзалез, един от главните изпълнителни директори на Free Press, посочва, че се е свързала с големи американски телекомуникационни и медийни компании и ги е призовала също да се включат в кампанията.

В отговор на исканията за повече действия в неделя Facebook призна, че има повече работа за вършене и че обединява усилия с групи за опазване на гражданските права, за да разработи повече инструменти за борба с речта на омразата. Facebook твърди, че инвестициите ѝ в изкуствен интелект ѝ позволяват да открива 90% от речта на омразата преди потребителите да сигнализират за нея.

Разширяването на кампанията извън САЩ ще засегне по-голяма част от рекламните приходи на Facebook, но едва ли ще има огромно финансово влияние върху нея. Годишно Facebook генерира 70 млрд. долара рекламни приходи, а около една четвърт идват от големи компании като Unilever, а повечето средства са от малки бизнеси. Но сегашните проблеми с политиките срещу речта на омразата засегнаха репутацията и цената на акциите на Facebook. В петък стойността на книжата ѝ спадна с 8,3%, а компанията се сбогува с около 56 млрд. долара от пазарната си капитализация.

По думите на Стейър и Гонзалез усилията на Facebook от петък за въвеждане на нови мерки за забраняване на реклами и за отбелязването на речта на омразата от политици, целящо да успокои протестиращите, не е изпълнило исканията на кампанията.

„Ако с направеното в петък си мислят, че са приключили, определено грешат“, коментира Гонзалез. „Не се нуждаем от еднократни политики тук-там. Нуждаем се от цялостна политика“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:49 | 10.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още