fallback

Facebook изтрива рекламни кампании на Тръмп заради нацистки символ

Twitter от своя страна сложи етикет „манипулирана медия“ на туит на американския президент

08:58 | 19.06.20 г. 6
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Facebook премахна серия от реклами и постове, разпространявани от предизборната кампания на американския президент Доналд Тръмп заради нарушение на правилата на социалната мрежа срещу реч на омраза. Рекламите включват предупреждения за „опасни тълпи от крайнолеви групи“ и в тях им картина на обърнат на обратно червен триъгълник.

„Нацистите използваха червени триъгълници, за да идентифицират своите политически жертви в концентрационните лагери“, посочва в туит Джоната Грийнблат, главен изпълнителен директор на американската правозащитна организация Anti-Defamation League.

Говорител на Facebook потвърди, че редица реклами и публикации са били премахнати. „Премахнахме тези публикации и реклами заради нарушаване на нашата политика срещу организираната омраза“, посочват от социалната мрежа.

От кампанията на Тръмп на свой ред заявиха, че са използвали символа на червения триъгълник като асоциация с Антифа – антифашистко политическо движение. Според кампанията именно Антифа е замесена в протестите срещу расизма и насилието на полицаи.

„Искаме да отбележим, че Facebook все още има обърнат червен триъгълник в своите емоджита, който изглежда точно по същия начин, така че е любопитно, че те атакуват точно тази реклама“, посочва Тим Мърто, комуникационен директор на президентската предизборна кампания.

Facebook и неговият основател Марк Зукърбърг бяха критикувани за това, че са позволявали на политици да лъжат в своите реклами в социалната мрежа, но в същото време предприемат действия срещу съдържание, което нарушава други правила. През март Facebook премахна серия реклами отново на кампанията на Доналд Тръмп, в които избирателите се окуражават да участват в преброяване на населението, но в тях има линк, който вместо това отвежда към допитване на предизборната кампания.

Twitter добави етикет за „манипулирана медия“

Facebook обаче не е единствената социална мрежа, която предприема действия срещу публикации на президента. Така например преди часове Twitter добави етикет за „манипулирана медия“ на публикувано от американския президент  видео.

В него се виждат две малки деца – бяло и чернокожо, а на видеото е надписано до емблемата CNN „Ужасено дете бяга от бебе расист“.

pic.twitter.com/vnRpk0zl5y

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) June 19, 2020

Оригиналното видео, което стана популярно през 2019 г., показва двете деца как тичат едно към друго и се прегръщат. То бе публикувано на сайта на CNN със заглавие „Тези две деца ни показват как изглеждат истинските най-добри приятели“.

За пет часа видеото е споделено близо 136 000 пъти и има 280 000 харесвания.

Телевизия CNN, която е чест обект на атаки от страна на държавния глава, отговори на публикацията, като сподели своето оригинално видео за историята на двете деца.

Етикетът „манипулирана медия“ в туита на американския президент отвежда потребителите към надпис, който гласи „Множество журналисти потвърдиха, че видеото, което бе споделено от президента Доналд Тръмп, е редактирано и включва фалшив надпис на CNN“.

През последните седмици Twitter – любимата социална мрежа на Тръмп, стана все по-активна в наблюдението на туитовете на държавния глава. По-рано през май платформата добави етикет за фактологическа проверка на друг негов туит. В разгара на антирасистките протести в САЩ пък медията скри една от публикациите на президента с предупреждение, че разпространява насилие. Наскоро Twitter премахна и видео, споделено от Тръмп, заради оплаквания за авторско право.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:39 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още