fallback

Facebook атакува Amazon и eBay в дебрите на онлайн продажбите с Shops

Новата функция ще позволи на компаниите да продават продуктите си през платформите на гиганта

09:32 | 20.05.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Facebook се надява, че нейните 2,6 милиарда потребители ще започнат да пазаруват на нейната платформа, представяйки услуга, която я поставя в пряка конкуренция с Amazon и eBay. Социалната мрежа пуска Shops - услуга, която ще позволи на различни компании да показват и продават продуктите си в платформите на най-голямата социална мрежа в света, обяви главният ѝ изпълнителен директор Марк Зукърбърг, цитиран от Ройтерс.

Ходът надгражда усилията за предлагането на различни решения за електронна търговия, след като миналата година Facebook пусна услугата с ограничени възможности за пазаруване в приложението за видео и снимки Instagram и в чат приложението WhatsApp. Желанието на лидера на компанията да я направи по-привлекателна за бизнеса може да генерира свежи рекламни приходи, дори и ръстът на броя потребители да се забавя.

Facebook Shops ще свърже поне част от тези усилия заедно, позволявайки на компаниите да си правят собствени онлайн магазини, достъпни както във Facebook, така и в Instagram. Функцията ще позволява извършването на покупки в самото приложението, а по-дълбоко интегрираната функция за чат ще позволи на клиентите да си говорят с бизнеса през WhatsApp, Messenger или Instagram Direct.

Зукърбърг заяви, че най-голямата социална мрежа ще работи по-тясно с Shopify и седем други онлайн платформи по продуктовата интеграция.

Цената на акциите на Shopify потъна след първоначалното пускане на Facebook Shops, а след това се възстанови, след като главният изпълнителен директор на компанията се присъедини в стрийминга на живо, за да поговори със Зукърбърг. Книжата и на двете компании повишиха стойността си с над 2% по време на следобедната търговия в САЩ.

Както другите функции за електронна търговия, Shops ще дава безплатен достъп на компаниите с очакването, че ще засили потребителската ангажираност и рекламните приходи.

„Нашият бизнес модел тук са рекламите“, коментира Зукърбърг. „Вместо да такусваме компаниите за Shops, знаем, че Shops е ценен за бизнеса. Като цяло те ще се борят за повече реклами и евентуално ние ще печелим пари по този начин“.

Освен това Facebook пуска инструмент за свързване на програми за лоялност и функция за пазаруване, показваща продуктови тагове под видеа на живо. Това ще позволи на зрителите да правят покупки, докато гледат. Зукърбърг заяви, че на 800 млн. души гледат видеа на живо всеки ден във Facebook и Instagram.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:53 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още