fallback

Facebook отчита силен ръст на сваленото съдържание заради реч на омразата

Компанията твърди, че усъвършенства технологиите си за засичане на проблемни публикации

10:11 | 13.05.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Facebook обяви, че наблюдава силен ръст на броя на публикациите, които е премахнала, защото са промотирали насилие и реч на омразата, което отдава на технологичните подобрения в автоматичното идентифициране на текстове и снимки, предава Ройтерс.

Най-голямата социална мрежа в света е премахнала 4,7 млн. публикации, свързани с организации, насърчаващи омразата, в своето основно приложение в рамките на първото тримесечие. Това е над отчетените 1,6 млн. за четвъртото тримесечие на 2019 г. Освен това е изтрила 9,6 млн. публикации, включващи реч на омразата, в сравнение с 5,7 млн. през предходния отчетен период.

Това представлява шесткратно увеличение на премахнатото съдържание на омраза от втората половина на 2017 г. насам, най-ранния период, за който Facebook разкрива данни.

Освен това компанията заяви, че поставя предупреждения на около 50 млн. публикации, свързани с Covid-19, след като предприе необичайно агресивна стъпка да забранява проблемната дезинформация за новия коронавирус още от началото на пандемията.

„Имаме добро усещане, че тези предупредителни знаци работят. В 95 процента от времето, в което някой види съдържание с такова предупреждение, не кликва, за да види съдържанието“, коментира главният изпълнителен директор Марк Зъукърбърг пред репортери.

Facebook публикува данните като част от петия си доклад „Community Standards Enforcement Report”, който беше въведен през 2018 г. заедно с още правила, в отговор на обвиненията, че компанията не се справя добре със следенето на съдържанието в платформите си.

Миналата година компанията разшири доклада си, за да включи информация за това как прилага правилата си в приложението за споделяне на снимки Instagram, а сега посочва, че ще започне да разкрива данни всяко тримесечие.

В публикация в блога си Facebook подчертава подобренията си в своята „проактивна технология за засичане“ на съдържание, която използва изкуствен интелект, за да идентифицира проблемни публикации и да ги премахва още преди потребителите да ги видят.

„Вече можем да засичаме текста върху снимки и във видеата, за да разбираме пълния контекст, така че изградихме технология за намиране на съдържание, което е сходно или почти идентично на снимки, видеа, текст и дори аудио, които са премахнати“, посочва изявлението.

Подобренията в технологията също така позволяват за проактивното премахване на повечето свързани с лекарства публикации и за сексуалното съдържание, посочва компанията.

Тъй като по време на пандемията Facebook разполага с по-малко модератори, Facebook разчита на автоматизирани решения, за да следи съдържанието, докато конспиративните теории за коронавируса се разпространяват онлайн.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:35 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още