Антитръстовите регулатори в Европейския съюз (ЕС) искат да знаят дали онлайн пазарът на Facebook не се облагодетелства несправедливо от данните, които събира, сочи въпросник, разгледан от Ройтерс – знак, че се работи по случай, свързан със социалната мрежа.
Документът на ЕС, изпратен до играчи от индустрията и други страни, следва друг въпросник, който Европейската комисия (ЕК) е изпратила до същите компании миналия август, а фокусът пада върху т.нар. Marketplace на Facebook.
Facebook Marketplace беше пуснат през 2016 г., а вече се ползва от 800 млн. потребители на Facebook в 70 държави, които продават и купуват стоки през него.
Конкуренти в областта на класифицираната реклама са се оплакали на Европейската комисия, че Facebook използва пазарната си мощ като свое конкуретно предимство, но по несправедлив начин, твърдят източници на Ройтерс, запознати с въпроса.
В най-новия въпросник компаниите са запитани за важността на данните за навлизането, растежа и успеха като тези на социалната мрежа, както и как виждат достъпа си до данни в сравнение с Facebook.
Освен това регулаторите са поискали подробности за услугите в областта на онлайн дисплейната реклама и онлайн рекламите в търсачките, както и кои доставчици на рекламни услуги са най-близките конкуренти на Facebook.
Отговорите на въпросника се очакват до края на април.
„Спазването на правилата за конкуренцията и други правни изисквания е ключово за Facebook, докато развиваме нашите услуги и продукти. Готови сме да отговорим на всеки въпрос, който Европейската комисия има към нас“, посочва социалната мрежа.
Антитръстовият регулатор на ЕС работи по отделно разследване на Facebook, свързано със събирането и монетизирането на данни от компанията. Той твърди, че резултатите от най-новия въпросник ще се ползват и за двете разследвания.
Европейската комисия посочва, че тече предварително разследване и не може да коментира кога се очакват резултатите от него.