Twitter Inc. използва новия си етикет „манипулирана медия“ за първи път за видеоклип на кандидата за президент на демократите Джо Байдън, който беше препубликуван от президента Доналд Тръмп.
Видеото, публикувано в събота от директора на социалните медии в Белия дом Дан Скавино, показва Байдън по време на реч в Канзас Сити, Мисури, в която той каза думите „Извинете. Можем само да преизберем Доналд Тръмп“, предава Ройтерс.
Пълното изречение на Байдън, което беше отрязано в клипа, беше „Извинете. Ние можем да преизберем Доналд Тръмп само ако се ангажираме с този кръг тук. Трябва да бъде положителна кампания, така че се присъединете към нас“.
На 5 март Twitter въведе новата си политика, която етикетира туитове с променени или синтетични носители, като така наречените „deep fake“ новини (новини със силно променено, фалшифицирано съдържание - бел. ред.) или повече ръчно редактирани видеоклипове.
Етикетът дебютира в неделя следобед, но Twitter заяви, че не се появява, когато хората търсят туита или са щракнали върху него, а само когато е видян в т. нар. таймлайн. Говорител на Twitter заяви, че компанията работи по поправяне на проблемите.
В последващ туит Скавино заяви, че „видеото НЕ е манипулирано“, а Джена Елис, старши юридически съветник на президента, написа в Twitter: „Клипът беше точен и представляваше КЛИП от неудобния гаф на Байдън“.
Компаниите за социалните медии са подложени на натиск заради политиката им, която допуска подвеждаща или невярна информация в техните платформи преди президентските избори в САЩ през ноември, в които Байдън и сенаторът Бърни Сандърс се борят да станат кандидат на демократите за отстраняване на републиканския президент Тръмп.
Видеоклипът, който имаше милиони гледания в Twitter, също беше публикуван на Facebook страницата на Скавино, където имаше около 1 млн. гледания.
Кампанията на Байдън сезира Facebook Inc за показване на видеото на неговите платформи без етикети през уикенда.
„Facebook няма да го каже, но това е очевидно за всички, които са проучили тяхното поведение и политики: те се грижат преди всичко за парите и за тази цел са готови да служат като една от най-ефективните медии в света за разпространението на гнусни лъжи“, заяви Грег Шулц, мениджър на кампанията на Байдън.
В понеделник говорител на Facebook заяви, че проверяващите фактите на компанията вече са оценили видеоклипа като „частично неверен“.
„Намаляваме разпространението му и показваме предупредителни етикети с повече контекст за хората, които го виждат, опитват се да го споделят или вече са го направили", каза той.