Американската компания за микроблогинг Twitter Inc. надмина прогнозите на анализаторите за приходите си за четвъртото тримесечие и успя да привлече повече нови ежедневно активни потребители от очакваното, позовавайки се на подобренията на продуктите и по-персонализирано съдържание в социалната си мрежа.
Тримесечните приходи на Twitter за първи път минаха 1 млрд. долара. Те са нараснали с 11% до 1,01 млрд. долара, малко повече спрямо прогнозираните в проучване на Bloomberg сред анализатори 994,5 милиона долара.
Нарастването на потребителите на Twitter обаче е по-голямата изненада. Компанията е добавила 7 милиона ежедневно активни потребители през периода, като сега 152 милиона души влизат всеки ден в социалната мрежа – с 21% повече спрямо същия период година по-рано. Оценките на Bloomberg Consensus бяха компанията да завърши 2019 г. с едва 148,1 милиона потребители. От известно време компанията престана да дава данни за значителния брой месечно активни потребители, които бяха достигнали около 330 милиона, предава Bloomberg.
В предборсовата сесия цената на акциите се изстреля с около 3%. Въпреки това високите разходи са натиснали тримесечната печалба от 255 млн. долара до 119 млн. долара.
За цялата фискална 2019 г. Twitter увеличи приходите с 14 процента до 3,46 милиарда долара. Нетната печалба се увеличава от 1,2 милиарда долара до 1,5 милиарда долара. Това е втора поредна година, в която компанията излиза на печалба след 12 години на загуби. Печалбата на акция възлиза на 17 цента на ценна книга, обяви базираната в Сан Франциско компания.
Данните от четвъртото тримесечие са в изключителен контраст с отчета за третото тримесечие, в който компанията пропусна да отговори на собствените си прогнози за приходите, а акциите тогава се сринаха с повече от 20%. По онова време Twitter понижи и прогнозите си за четвъртото тримесечие, а общите приходи от четвъртък са в горния край на преразгледания диапазон, но все още по-ниски от прогнозите, които анализаторите първоначално предвиждаха.
През последното тримесечие Twitter обвини за някои от своите предизвикателства „бъг“, който позволи на компанията по погрешка да таргетира потребителите с реклами, използвайки лични данни, качени за целите на сигурността. Премахването на тези данни от таргетиращия ѝ арсенал е наранил компанията през третото тримесечие и все още е проблем за Twitter и през четвъртото тримесечие, става ясно от писмото до акционерите на компанията, в което се казва, че ръстът на приходите е намалял „с четири или повече пункта” в резултат на бъга.
Все пак Twitter надмина оценките и заяви, че планира да отчете приходи между 825 млн. до 885 млн. долара през първото тримесечие. Средно анализаторите прогнозираха приходи за 868,9 млн. долара.
Нещата вървят достатъчно добре, за да може Twitter да планира увеличение на разходите с 20% през 2020 г., включително и увеличаване на персонала с 20% и изграждането на нов център за данни. Точно преди три години Twitter се насочи в обратна посока, като съкрати персонал и разпродаде активи на други технологични гиганти, като Google, в опит да постигне рентабилност.
Все пак остават редица въпроси, докато Twitter се насочва към година с Олимпиада и президентски избори в САЩ. Twitter често цитира големите световни събития като възможност за реклама и растеж на потребителите, въпреки че компанията също така заяви, че няма да продава политически реклами преди изборите през 2020 г. в САЩ. Главният изпълнителен директор Джак Дорси също така обяви планове да работи най-малко три месеца в Африка през тази година, решение, което обещава да се тества корпоративната структура на Twitter. Дорси вече има две работни места - той е и изпълнителен директор на Square Inc.