fallback

Snapchat печели 8 млн. нови потребители, но губи 241 млн. долара

Все още не е ясно как компанията майка Snap Inc. иска да излезе на печалба

16:43 | 05.02.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Завръщането по отношение на потребителите изглежда е налице, но как Snap иска да прави пари – това остава загадка и до днес. В крайна сметка пионерът в социалните мрежи губи значителните 240 млн. долара нето през последното тримесечие на миналата година, разширявайки минуса с допълнителни 49 млн. долара спрямо същия период на миналата година.

За цялата 2019 г. американската компания, основана от Ивън Шпигел и Робърт Мърфи, която предпочита да се описва напоследък като производител на камери, натрупа ужасяваща загуба от 1,03 милиарда долара – все пак с намаление с 222 млн. долара спрямо 2018 г.

Тенденцията при приходите от продажби обаче продължава да се насочва нагоре. След като генерира 390 млн. долара през периода от предходната година, Snap сега успя да генерира 561 млн. долара през четвъртото календарно тримесечие - увеличение с 44 процента.

Очакванията на Wall Street за 563 милиона долара обаче бяха пропуснати. А за цялата фискална година Snap отчете приходи от 1,72 милиарда долара.

Изпълнителният директор Ивън Шпигел, от друга страна, печели точки с критично важното потребителско развитие, което бе в застой след огромния успех на Instagram Stories и собствения редизайн. През последните тримесечия приложението с логото на призрак обаче отново започна да отчита силен ръст на потребителите. Само през коледното тримесечие Snapchat е успяла да привлече нови 8 млн. потребители и вече може да се похвали с 218 милиона ежедневно активни потребители. Оценките на анализаторите бяха за едва 215 млн. потребители. През цялата 2019 г. Snapchat е имала общо с 31 милиона потребители повече, отколкото през предходната година.

Базираната в Санта Моника, Калифорния, Snap оперира на силно конкурентния пазар за дигитална реклама, където Google и Facebook Inc. генерират по-голямата част от приходите. Тя се сблъсква и с появата на нови конкуренти за младите потребители, като TikTok от ByteDance Inc. Все пак Шпигел твърди, че Snap има възможност да продава на рекламодателите достъп до по-млада аудитория. Освен чрез подобренията за операционната система Android, компанията привлича повече потребители с креативни инструменти за снимки, като филтри, които манипулират възрастта на лицето с плъзгаща се скала.

Междувременно Wall Street се разочарова от новите данни на Snap и изпрати в следборсовата сесия акциите с повече от 10% надолу до 17 долара. Пионерът обаче постигна цели 200% увеличение на стойността си през предходната година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:32 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още