Facebook прави крачка напред на пазара на видео игри с придобиването на PlayGiga, базирана в Мадрид компания, специализирана в гейминг в облака, пише CNBC.
Говорител на Facebook е потвърдил сделката, след като испанският бизнес вестник Cinco Dias писа миналата седмица, че се задава подобно придобиване, а стойността му е блио 70 млн. евро.
"Щастливи сме да приветстваме PlayGiga в екипа Facebook Gaming”, коментира говорителят, но отказва да разкрие цената.
PlayGiga е основана през 2013 г. Компанията имаше облачна гейминг услуга в Европа, но тя беше спряна.
"Развълнувани сме да обявим, че екипът на PlayGiga се насочва към нещо ново“, посочва компанията на главната страница на уебсайта си. „Продължаваме работата си по гейминг в облака, сега с нова мисия. Искаме да благодарим на всички наши партньори и клиенти за подкрепата през годините“, са казва още.
През последните няколко години Facebook увеличава усилията си в сферата на гейминга и се опитва да направи експанзия на пазари извън онлайн рекламата.
През 2014 г. тя придоби производителя на очила за виртуална реалност Oculus за 2 млрд. долара и започна да продава Oculus Quest и Oculus Rift S за 399 долара през май тази година.