Американската технологична компания Snap прогнозира приходи за четвъртото тримесечие, които се оказаха значително по-ниски от очакваното от Wall Street, което изпрати цената на акциите ѝ с 5% надолу по време на следборсовата търговия, предава Ройтерс.
Компанията-майка на чат приложението за изпращане на снимки и видео Snapchat обяви, че очаква приходите ѝ за четвъртото тримесечие да са в диапазона 540-560 млн. долара, но средната стойност е под средната прогноза на анализаторите за 555,4 млн. долара, сочат данни на Refinitiv.
Прогнозата засенчи резултатите за третото тримесечие, които показаха по-голям ръст от очакваното на броя дневно активни потребители. Wall Street остана доволна от прогнозата на Snap, че ще генерира печалба през четвъртото тримесечие, измерена преди лихви, данъци и амортизация.
По време на срещата си с анализаторите главният финансов директор на Snap Дерек Андерсън заяви, че пиковият период на компанията по отношение на търсенето на реклама, който продължава между Черния петък и декемврийските празници, ще е със седмица по-къс тази седмица и е отразен в прогнозата.
Snapchat има 210 млн. активни потребители дневно за третото тримесечие, което приключи на 30 септември, от 203 млн. през предходния период.
Тя имаше 186 млн. потребители през същото тримесечие година по-рано.
Броят потребители, внимателно следена от инвеститорите и рекламодателите метрика, е над средната прогноза на анализаторите за 206,6 млн., сочат данни на Refinitiv.
Snapchat се сблъсква с конкуренция от страна на няколко други приложения, насочени към младежите, включително Instagram на Facebook и по-нови предложения като TikTok.
Инвеститорите все още са предпазливи към Snap, като се има предвид бурното минало и липсата на постоянство в ангажираността на потребителите, твърди Харис Анвар, анализатор в Investing.com.
“Малко разминаване с очакванията ще е достатъчно да засегне акциите и да върне старите спомени“, коментира той.
Приходите, които компанията генерира предимно от продажбата на реклама в приложението, са скочили с 50 на сто до 446,2 млн. долара през третото тримесечие, надминавайки средната прогноза за 435,05 млн. долара.
Средните приходи на потребител са се увеличили с 33% до 2,12 долара през тримесечието на годишна база.
Нетната загуба на компанията се е свила до 227,4 млн. долара, или 16 цента на акция, от 325,1 млн. долара, или 25 цента на акция, година по-рано.
Като се изключат някои елементи, Snap отчете загуба от 4 цента на акция през тримесечието. Анализаторите очакваха загубата да е 5 цента на акция.