Американският технологичен гигант Facebook възнамерява да увеличи прозрачността си по отношение на предизборната реклама в навечерието на президентските избори в САЩ през 2020 г.
„Хората трябва да знаят кой се опитва да повлияе на техния избор, а рекламодателите не трябва да могат да прикриват кой плаща за рекламите“, поясни компанията в сряда (местно време) в блога си в САЩ.
Facebook попадна под все по-голям натиск за подобряване на своята прозрачност след скандала около предполагаемата намеса на Русия в президентските избори през 2016 г.
От средата на септември за рекламодателите в САЩ ще се прилагат по-строги правила за процеса на авторизация. В бъдеще тези рекламодатели ще трябва да разкриват повече информация за своята организация, за да бъдат допуснати в рекламната платформа. Ако не се съобразят с новите правила до средата на октомври, рекламите им ще бъдат спрени, съобщи Facebook.
Една от причините за затягане на правилата е, че в някои случаи рекламодателите се опитват да заблудят потребителите за отговорността си, използвайки фразата „платено от“ в своите реклами. С този ход обаче рекламодателите ще бъдат затруднени да крият кой се крие зад самата реклама, заяви Facebook.
И в ЕС и България лицата или организациите, които рекламират в рамките на предизборни кампании, трябва да дадат т. нар. Disclaimer (договорната отговорност), която може да се види в съответната реклама. Това може да е според компанията „а не фразата, платена от„ съдържа “, тъй като тази бележка вече се използва от самия Facebook.