fallback

Продажбите на Twitter надминаха очакванията на Wall Street

Компанията е добавила 5 млн. нови потребители през второто тримесечие, като нетната ѝ печалба достига 37 млн. долара

16:56 | 26.07.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Twitter Inc. съобщи, че продажбите ѝ през второто тримесечие са надминали очакванията на анализаторите на Wall Street, тъй като компанията е успяла да привлече милиони нови потребители чрез по-добри начини за сортиране на информацията и по-подходящи нотификации, информира Bloomberg. 

Приходите на социалната платформа през второто тримесечие нарастват с 18% до 841 млн. долара, което надминава прогнозите от 829 млн. долара.

Компанията е добавила 5 млн. нови потребители през разглеждания период, като общата потребителска база достига 139 млн. души.

Нетната печалба пък е 37 млн. долара, или 5 цента за акция.

Най-голямо впечатление от корпоративния тримесечен доклад прави прогнозата на Twitter за третото тримесечие – компанията очаква приходите да достигнат между 815 и 875 млн. долара. Средно анализаторите прогнозират сумата да достигне 872 млн. долара, тъй като Twitter планира да изтегли някои рекламни формати през следващите тримесечия.

„Взехме решение да изключим някои продукти, които ни носят приходи, които са достатъчно големи, за да повлияят на краткосрочните ни приходи, но и достатъчно малки, за да не ни засегнат в дългосрочен план“, споделя главният финансов директор на дружеството Нед Сигъл.

Twitter отчита печалба за седмо поредно тримесечие, като ръстът при потребителите остава стабилен през последните две години.

Остава обаче проблемът с поведението на спамърите и троловете в социалната мрежа. Компанията заяви в петък, че продължава да се бори с тези зловредни елементи.

Бъдещият ръст на продажбите може да бъде подпомогнат от стимулирането на рекламата в чужбина. Само 21% от ежедневните потребители на Twitter са базирани в САЩ, но 52% от приходите ѝ идват от страната. Това означава, че компанията може или да показва повече реклами на чуждестранните потребители, или да се опита да повиши цените на рекламите в други страни.

Втора възможност са изборите през 2020 г. в САЩ. Президентът Доналд Тръмп е най-известният потребител на Twitter и платформата вече е домакин на множество бъдещи кандидат-президенти. Това спомага хората да влизат в Twitter, но също така повдига въпроси за свободна реч.

Беше установено, че Тръмп блокира критиците в мрежата и премахна политическите си противници от своя профил в Twitter. Той също така обвини платформата в пристрастност и в това, че затруднява потребителите да следят неговия акаунт. Тръмп има повече от 62 милиона последователи в социалната мрежа.

Все пак Twitter не регистрира значителен ръст на приходите от политически реклами по време на президентските избори през 2016 г. или в междинните избори през 2018 г. в САЩ. Така че изборите през 2020 г. могат просто да осигурят на Twitter повече социално влияние, каквото компанията вече притежава.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:01 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още