fallback

Facebook залага на повече прозрачност при политическите реклами

Забранява се финансирана от чужбина политическа реклама, рекламодателите ще бъдат изрично посочвани

11:07 | 29.03.19 г.
Автор - снимка
Създател

Най-голямата социална мрежа в света Facebook ще забрани политическата реклама на европейските избори, която се финансира от чужбина. Това трябва да предотврати чуждестранно влияние върху вота в съответните страни от Европейския съюз, съобщи онлайн мрежата в петък.

Така например за даден кандидат от Дания не може да се пуска предизборна реклама от Италия, Русия или САЩ. В допълнение, прозрачността ще се увеличи във всички форми на политическа реклама, обяви мениджърът на Facebook Ричард Алън в постинг в корпоративния блог. Правилата ще се прилагат за всяка реклама, която се отнася до политици или политически партии, както и до опити за убеждаване на хората да гласуват или да се въздържат от гласуване. Така социалната мрежа искала да защити целостта на изборите. 

Между другото Facebook вече използва тези мерки по време на изборите в САЩ, Бразилия и Индия през миналата година. Сега те ще са валидни и за изборите за Европейски парламент от 23 до 26 май - на платформите Facebook и Instagram.

Едно от правилата за прозрачност е, че всеки, който иска да рекламира с политическо съдържание, трябва да посочи своята идентичност и местоположение. Трябва да се изясни и кой е платил за рекламата. Компаниите и организациите също така трябва да предоставят своите данни за контакт.

Facebook обяви, че от средата на април ще блокира рекламни кампании, които не са регистрирани правилно. Рекламите ще се съхраняват до седем години в общодостъпна база данни.

Алън признава, че промените в кампанията не са предотвратили напълно злоупотребата. „Имаме работа с умни, креативни и добре финансирани опоненти, които променят тактиката си, когато откриваме злоупотребите“. Facebook обаче бил убеден, че новите инструменти ще помогнат да се предотврати бъдеща намеса в изборите на платформата.

Социалната мрежа понесе ожесточена критика, след като стана известно, че руски пропагандни кампании в социалната мрежа са повлияли на президентската кампания в САЩ през 2016 г.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:54 | 06.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още