Платформата за споделяне на снимки Instagram тества функция, която позволява на американските потребители да пазаруват през приложението, обяви компанията.
Ходът съвпада с плановете на Facebook - компанията майка на Instagram, да монетизира звената с по-голям растеж като Instagram, докато основният ѝ продукт News Feed продължава да не успява да генерира нов интерес у потребителите, предава Ройтерс.
Instagram си партнира с повече от 20 бранда, включително Adidas, H&M, Kylie Cosmetics и Michael Kors по функцията за пазаруване, като навлиза на територията на гиганти в онлайн търговията на дребно в лицето на Amazon.com и Walmart.
Функцията ще позволи на американските потребители на Instagram да кликнат на продукт, включен в публикация, да видят цената му, а след това да кликнат отново, за да го поръчат.
Потребителите ще могат да плащат с Visa, Mastercard, American Express, Discover или PayPal. Преди това Instagram позволяваше на марките са слагат линкове към уебсайтовете си, така че потребителите да правят покупки.
Instagram, която не разкрива никакви финансови подробности за своите партньорства, твърди, че ще въведе такса за продажба, за да може да финансира свързаните с трансакциите разходи.
С подобен ход миналата година платформата за търсене на изображения Pinterest въведе функция, наречена „Product Pins”, така че да предлага цени и линкове към страниците на търговци.
Instagram има над 130 млн. потребители, които кликват на таговете на продукти в публикации за пазаруване месечно. За сравнение: през декември те бяха 90 млн., посочва компанията.
Facebook има планове да развие Instagram и Messenger в големи платформи за електронна търговия, където потребителите да могат да кликват на реклами и купуват продукти, твърди Айвън Фейнсет, анализатор в Tigress Financial.