Twitter даде лоша прогноза за приходите от продажби за първото тримесечие и отчете слаб ръст на броя на потребителите, което предполага, че промените за подобряване на микроблогинг платформата все още не са привлекли толкова голяма аудитория, пише Bloomberg.
Приходите ще бъдат между 715 и 755 млн. долара за периода, обяви базираната в Сан Франциско компания. Средната прогноза на анализаторите е за 766,1 млн. долара, сочат данни, събрани от Bloomberg. В резултат от новините книжата на компанията понижиха стойността си с около 7 на сто преди старта на търговията в САЩ.
Twitter прави все по-големи усилия да намали нарушенията в платформата си и да се справи с фалшивите акаунти, с влиянието върху изборите – проблеми, които засегнаха растежа на броя нови потребители на конкурентния пазар на дигитална реклама. Пазарният дял на компанията се очаква да се свие през тази година, тъй като конкуренти като Facebook и Google на Alphabet засилват доминацията си според EMarketer.
Дневният брой потребители е нараснал с 9 на сто през четвъртото тримесечие до 126 млн. души – данни, които Twitter отчита за първи път.
Месечно активните потребители са достигнали 321 млн., намалявайки с 9 на сто спрямо същия период година по-рано. Те са с 5 млн. по-малко от третото тримесечие. Twitter заяви на инвеститорите миналото тримесечие, че този показател вероятно ще продължи да спада, докато компанията разчиства платформата, за да премахне спама и подозрителните акаунти. Twitter обяви, че след първото тримесечие повече няма да обявява броя активни потребители месечно.
Освен това платформата обяви, че е засякла много по-малко опити за манипулация по време на междинните избори в САЩ през 2018 г. спрямо две години по-рано, когато бяха изборите за президент в страната. И все пак компанията твърди, че е открила операции за подвеждане на потребителите, които са потенциално свързани с Иран, Венецуела и Русия.
Въпреки проблемния растеж на броя на потребителите, финансовото състояние на Twitter се е подобрило след години на загуба. 2018 г. беше първата година, в която компанията излезе на печалба според основните счетоводни принципи.
През последните 12 месеца книжата на компанията повишиха цената си с 35% до приключването на борсовата сесия в сряда, тъй като инвеститорите са все по-големи оптимисти за способността ѝ да привлича повече рекламодатели в услугата, която се възползва от нови формати като видеото.
Приходите от продажби за четвъртото тримесечие са нараснали с 24 на сто до 908,8 млн. долара, надминавайки средната прогноза на анализаторите за 867,1 млн. долара. Печалбата, като се изключат някои разходи, е 31 цента на акция в сравнение с прогнозата за 25 цента на акция. Компанията обяви, че разходите ѝ са нараснали най-вече заради наемането на служители и инвестициите в инфраструктура и видео съдържание.
Twitter е увеличила броя на служителите си с 16% през 2018 г., завършвайки годината с 3900 работници.