Американската технологична копмпания Snap Inc. очевидно е измислила как да измъкне повече приходи от застояваща потребителска база.
Компанията, производител на Snapchat, съобщи в рамките на тримесечния си финансов отчет, че приходите ѝ от продажби възлизат на 389,8 млн. долара през четвъртото тримесечие, надхвърляйки средната оценка на анализаторите за 377,5 млн. долара. Въпреки че Snap не успя да добави нови потребители спрямо предишния период, неспадащия брой потребители се счита за победа, като се има предвид, че прогнозите на анализаторите бяха броят на хората, които използват Snapchat ежедневно, да се свие.
Компанията заяви, че е "предпазливо оптимистична", че потребителите ще останат на ниво отново това тримесечие. Това което отслаби притесненията, че компанията ще продължи да губи потребители заради конкурента си Instagram. Новината изстреля цената на акциите на Snap с над 20% нагоре, предава Bloomberg.
Приложението за споделяне на снимки, известно с изчезващите си съобщения и с филтрите си, се бори с редица проблеми, откакто стана публично през март 2017 г., докато Instagram копира голяма част от ключовите й функции. Спорен редизайн също отблъсна част от рекламодателите и потребителите от Snapchat.
През четвъртото тримесечие Snap надмина прогнозата на Wall Street със своите 186 млн. потребители дневно, почти колкото през предходния отчетен период и с 1 млн. по-малко спрямо година по-рано. Анализаторите дадоха средна прогноза за 184,91 млн., сочат данни на Refinitiv.
"Не очакваме значителен спад на броя на потребителите дневнл през първото тримесечие на 2019 г., коментира Лара Суиит, главен финансов директор на Snap. Тя не даде конкретна прогноза за броя.
Книжата на Snap повишиха стойността си с 22% до 8,62 долара по време на следборсовата търговия. Това е под половината от 17-те долара от първичното ѝ публично предлагане.
Компанията успя да избегне трето поредно тримесечие спад на броя на потребителите след редизайна, но някои поставят под въпрос способността ѝ да расте.
"Най-големият проблем на Snap продължава да е това, че не успява да привлече хора отвъд основната си база от потребители и няма ясна посока за това как да се разшири или да фокусира приложението си отвъд хората под 35-годишна възраст“, твърди Джесика Лиу, маркетинг анализатор на Forrester.
Ново приложение за Android
Snap също така е започнала пускането на ново приложение за Android на малък процент от потребителите на Snapchat, разкри главният изпълнителен директор Евън Шпигел. Snap е преправила приложението си за Android, защото е имало повече бъгове и е предлагало по-лошо потребителско преживяване от iOS приложението.
Обновеният софтуер е ключ към привличането на нови потребители на развиващите се пазари, където устройствата с Android са много по-популярни от iPhone.
"Има около 2 млрд. души (по света), които са на Android и нямат Snapchat”, коментира Шпигел. „Ако можем да привлечем дори и малък дял от тях, разликата ще е огромна“.
Приходите на Snap, които тя генерира от продажбата на реклами в приложението, са се увеличили с 36% до 389,8 млн. долара, надминавайки средната прогноза на Wall Street за 277,52 млн. долара.
Ръстът на приходите отчасти е подкрепен и от новите рекламни формати, като рекламите, които не могат да се пропускат, както и от нейните оригинални предавания, които попадат в страницата Discover.
Средните приходи от потребител са достигнали 2,09 долара по време на четвъртото тримесечие, което е над 1,53 долара година по-рано. Този показател за приходите е нараснал най-много за потребителите извън Северна Америка и Европа.
Нетната загуба на компанията се е свила до 191.67 млн. долара, или 14 цента на акция, в сравнение с 349,98 млн. долара, или 28 цента на акция, година по-рано.
За първото тримесечие Snap очаква 285 до 310 млн. долара приходи. Средната прогноза на анализаторите е за 307 млн. долара, показват данни на Refinitiv.