Facebook представлява най-голяма тревога сред компаниите от групата FAANG – технологичните гиганти Facebook, Amazon, Apple, Netflix и Alphabet.
Това мнение изрази Рей Уан, анализатор и основател на Constellation Research в интервю за CNBC.
„Дигиталната икономика работи с доверие, а те разрушиха това доверие на толкова много нива“, заяви той.
По думите на експерта голяма част от неволите на социалната мрежа, свързани с доверието, са фокусирани около главният оперативен директор Шерил Сандбърг, след като в. New York Times свърза в средата на ноември проблемите на компанията с нейното управление.
На въпрос за това дали е възможно Сандбърг да напусне моста Уан посочи, че подобни твърдения се намират в категорията „слухове“.
„Смятам, че е необходимо да има някакъв вид промяна на управлението или да бъде назначен някой, на когото пазарът има доверие да се погрижи за тези проблеми и да се заеме с въпросите за личните данни и киберсигурността категорично, както това днес не е направено“, посочи още той.
Коментирайки друг технологичен гигант от Силициевата долина, Уан заяви, че Apple е допуснала грешка при определянето на цените си. Това важи особено силно в Индия, където компанията поиска по-високи цени на своите продукти и в резултат на това „изпусна целия пазар“.
Експертът също така допълни, че сред другите пропуски на Apple е и това, че виртуалният асистент Siri „все още не работи“, компанията няма нищо в замяна на милионите, похарчени за своето приложение за карти, като налице са проблеми и с Apple Watch и функцията ECG.
Уан не пропусна и да отбележи, че продължаващият конфликт между САЩ и Китай също допълнително ще окаже ефект върху представянето на компанията.
Въпреки това той остана оптимист бъдещето на Apple отвъд краткосрочните й затруднения.
„Като цяло те се справят добре с преминаването от приходи от продукти към приходи от услуги, и смятам, че това ще им е отплати в дългосрочен план“, посочи той.