Американската интернет компания Facebook заяви, че не е давала на някои компании достъп до потребителски данни без разрешение. Коментарът беше отправен, след като New York Times писа във вторник, че социалната мрежа е позволила на няколко големи технологични фирми да имат по-голям достъп до потребителска информация, предава Ройтерс.
Вестникът писа, че Facebook е позволила на търсачката на Microsoft - Bing, да вижда имената на всички приятели на потребители без тяхно съгласие. Медията се позовава на документи от 2017 г.
“Никое от тези партньорства или функции не е дало на компаниите достъп до информация без разрешението на хората, нито е нарушило нашето споразумение с Федералната комисия по търговията от 2012 г.”, посочва Константинос Парамитиадис, директор на разработваните от Facebook платформи и програми, в блога на компанията.
Освен това Facebook е дала на играчи като Netflix и Spotify възможността да четат личните съобщения на потребителите и е позволила на Amazon да разглежда имена на потребители и информация за контактите им чрез техните приятели, пише New York Times.
По думите на Facebook това, което е направила, е да помогне на потребителите да имат достъп до техните акаунти или специфични функции на устройства и платформи, изградени от други компании, като Apple, Amazon, Blackberry и Yahoo.
Facebook посочва, че тези партньори са имали достъп до съобщения, но потребителите е “трябвало първо да влязат във Facebook”, преди да използват чат функциите на партньорите.
Социалната мрежа твърди, че е сложила край на почти всички такива споразумения през последните няколко месеца, освен на тези с Amazon и Apple.
По-рано този месец британските власти излязоха с документи, които разкриват, че Facebook е предложила на някои компании, включително Netflix и Airbnb, достъп до данни за приятелите на потребителите.