Главният оперативен директор на Facebook Шерил Сандбърг заяви, че компанията ѝ трябва да положи повече усилия, за да се справи с дезинформацията, след като проучване разкри, че подкрепяни от Русия организации са таргетирали афроамериканците, които са предпочитали Хилари Клинтън, за да предотвратят обрат на изборите за президент на САЩ през 2016 г., предава Ройтерс.
Американските разузнавателни агенции заявиха по-рано, че Русия се е намесила в изборите, за да помогне на Доналд Тръмп, подривайки кампанията на кандидата на демократите.
“Два независими доклада, съставени от Комисията по разследванията към Сената и публикувани в понеделник, във връзка с използването на технологии от страна на Руската агенция за интернет проучвания (IRA) около изборите през 2016 г., предполагат, че усилията на IRA са имали непропорционално влияние върху цветнокожите общности”, посочва Сандбърг в публикация в блога на Facebook.
“Знаем, че трябва да правим повече: да слушаме, да се вглеждаме по-дълбоко и да предприемаме действия за уважаване на фундаменталните права”, написа още Сандбърг.
Всичко това се случва на фона на все по-острите критики срещу самата Сандбърг във връзка с бавната и нелогичната реакция на Facebook към кризата с дезинформацията и руската намеса в платформата.
Докладите от тази седмица показват, че Instagram е бил използват по-ефективно за насочването на посланията на руските агенти, отколкото Facebook, макар че компанията рядко говори за мобилното приложение, когато става дума за този случай.