Американската компания Snap може да стане частна, ако не успее да накара хората да прекарват повече време в приложението ѝ Snapchat и не подобри монетизацията си, твърди компания за проучвания, цитирана от CNBC.
Snap започна да се търгува публично през март 2017 г., но изтри 20 млрд. долара от пазарната си капитализация от листването си насам и не успява да привлече повече нови потребители.
„Данните, които разглеждаме, показват увеличаване на базата от потребители, но като цяло намалява времето, прекарвано в платформата“, коментира Браян Уайзър, старши анализатор в Pivotal Research Group.
По думите му все още не е късно мениджмънтът да намери начин да преобърне сегашните тенденции в потреблението и „генерално да подобри монетизацията във връзка с тези тенденции“.
"Същевременно, ако не може да постигнат това в краткосрочен план, компанията може да се превърне в привлекателен кандидат за превръщането си в частна организация при сегашната цена на акциите“, посочва експертът.
Въпреки това той остава оптимист за книжата на Snap.
Snapchat се сблъсква с все по-голяма конкуренция от Instagram и Facebook, които добавиха подобни функции.
В сряда Snapchat обяви, че ще пусне нови авторски предавания, които ще включват реклами, които не могат да се прескачат.
Във вторник анализаторът Майкъл Нейтънсън от MoffetNathanson написа, че Snap “не беше подготвена за живота си като частна компания“ и сви прогнозата си за приходите на компанията за 2019 г. със 7%.