Съоснователите на социалната мрежа Instagram, която е притежавана от Facebook Inc, обявиха късно в понеделник, че подават оставки и че са готови да започнат нова глава в живота си, предаде Bloomberg.
Причините за оттеглянето на Кевин Систром и на Майк Крийгър остават неизвестни. В изявление Систром казва, че той и Крийгър ще напуснат в идните няколко седмици. Систром беше главен изпълнителен директор на мрежата, а Крийгър - главен технологичен директор. Двамата работеха заедно от 2010 г. Те са уведомили мениджърския екип на Instagram и на Facebook за решението си също в понеделник. Първи за решението им писа New York Timesл
Facebook засега не е коментирал новината.
Кевин Систром и Майк Кригър, които са в компанията след придобиването на Instagram от Facebook през 2012 г., успяха да запазят марката и продукта независими от Facebook. Напоследък обаче са били разочаровани от необичайното повишаване на ежедневното участие на Марк Зукърбърг в оперативната дейност, чийто бизнес сега е по-зависим от бъдещия растеж на Instagram.
Без основателите Instagram вероятно ще стане по-тясно интегриран във Facebook, което ще го превърне по-скоро като продуктово подразделение на по-голяма компания, отколкото отделно приложение, твърдят източници на Bloomberg.
Instagram, придобит от Facebook през 2012 г. за 1 млрд. долара, има над 1 милиард месечно активни потребители и 2 милиона рекламодатели. Мрежата отчете бърз ръст чрез добавяне на нови функции, като съобщения и кратки видеоклипове. През 2016 г. тя добави възможността за публикуване на слайдшоута, които изчезват след 24 часа - копие на популярната функция stories на Snapchat.
Instagram е най-бързо разрастващият източник на приходи на компанията майка, но в световен мащаб има 4 милиона по-малко месечни рекламодатели от Facebook. Тъй като Instagram показва повече реклами, средната цена на реклама в цялото семейство на приложения на Facebook е намаляла по-рано през тази година след предната година на възход. Новият закон за онлайн неприкосновеността на личния живот в Европа също засегна цените.
Въпреки че Facebook преживя тежки скандали, свързани с неприкосновеността на личния живот, фалшивите новини и намеса в изборите, брандът на Instagram остана незасегнат и продължава да расте бързо. Facebook, който почти няма накъде да расте, зависи все повече от приложението за споделяне на снимки за своето бъдеще.
Компанията започва по-често споменава Instagram в тримесечните си отчети. В последния си разговор с анализаторите Зукербърг обясни, че Instagram е нараснал два пъти по-бързо като част от Facebook, отколкото би могъл да го направи самостоятелно - изявление, което мнозина мениджъри на Instagram смятат за ненужно или недоказано.
В рамките на около една година Facebook загуби няколко висши ръководни кадри в най-големите си придобити активи. Брайън Актън и Ян Коум, основателите на WhatsApp, обявиха оставките си след несъгласие с Марк Зукърбърг относно бизнес модела на приложението за съобщения.