Facebook вече няма да изпраща служители да работят в офисите на политически кампании по време на избори, съобщи компанията, цитирана от ВВС.
Социалната мрежа предлагаше служители на предизборни щабове, за да им помагат при разработването на онлайн рекламните им кампании.
Директорът по дигиталните комуникации на Доналд Тръмп за президентските избори през 2016 г. заяви, че помощта на Facebook му е била от полза за победата.
Facebook съобщи, че конкурентката на Тръмп Хилари Клинтън е получила предложение за същата подкрепа, но е отказала.Социалната мрежа е вторият най-голям посредник за онлайн реклама след Google. Google и Twitter предлагат и специализирани консултации на политически кампании. Те не са съобщили, че смятат да прекратят тази практика.
Facebook съобщи, че ще предлага безплатни рекламни консултации на всички политически партии чрез сайта си. Кампаниите обаче ще могат да получат подкрепа онлайн и компанията не изключва да провежда срещи с политици.
Според вътрешни документи, с които Bloomberg разполага, предизборният щаб на Доналд Тръмп е похарчил 44 млн. долара за реклами във Facebook между юни и ноември 2016 г. спрямо 28 млн. долара за щаба на Хилари Клинтън.