Изминаха почти шест месеца, откакто се разрази скандала около Facebook и британската компания Cambridge Analytica по повод неправомерното използване на лични данни на потребителите, а най-голямата социална медиа в света продължава да търпи последиците от кризата, пише Statista.
След като в края на юли Facebook регистрира най-голямата загуба на пазарна капитализация в рамките на един ден, наблюдавана някога на Wall Street, цената на акциите на компанията все още не се е възстановила.
По-важно от това обаче е, че Facebook трябва да намери начин да си върне доверието на обществото. В края на краищата, ако хората вече не са склонни да споделят информация във Facebook, целият бизнес модел на компанията е нарушен.
Според скорошно проучване, проведено от Hub Entertainment Research, 49% от американските потребители не са много убедени или изобщо не са убедени, че социалната мрежа ще се погрижи за защитата на личните им данни.
Както се вижда от графиката, скандалът с Cambridge Analytica е разрушил доверието като цяло в социалните медии. В сравнение с други компании или институции социалните медии изостават значително по отношение на нивото на доверие, което американската общественост има в способността им да опазва личните им данни.
Интересното е, че мнозинството от респондентите (55%) все още използват Facebook по същия начин, по който са го използвали и преди скандала. Други 23% са посочили, че използват социалната мрежа по-малко, 20% са променили настройките си за поверителност, а само 8% са изтрили профила си в отговор на случилото се.