fallback

Instagram ще насърчи рекламните приходи на Facebook за тримесечието

Мобилното приложение играе все по-ключова роля за компанията

13:44 | 25.07.18 г.

Технологичната компания Facebook се сблъска с обществени критики за проблемите си с опазването на личните данни през второто тримесечие, което доведе до безпрецедентно изслушване на главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг пред Конгреса на САЩ. Но не очаквайте да видите отражение на всичко това върху финансовите резултати на компанията, пише Bloomberg.

Социалната мрежа се очаква да обяви рекордни приходи и потребители за отчетния период, отчасти благодарение на своето приложение за споделяне на снимки Instagram, твърдят анализатори. Компанията, придобита за 715 млн. долара през 2012 г., сега има повече от 1 млрд. потребители и е една от големите причини за това рекламната машина на Facebook да продължава да се разраства.

“Instagram се превърна в абсолютно чудовище от гледна точка на растежа на броя потребители и ангажираността”, коментира Рич Грийнфилд, анализатор в BTIG.

Въпреки драмите, свързани със скандалите с опазването на данните и борбата с фалшивите новини, книжата на компанията са повишили стойността си с 22 на сто през тази година.

Индикатори сочат, че растежът на броя потребители остава сравнително незасегнат от случващото се.

Хедър Белини, анализатор на Goldman Sachs Group, коментира, че проверките с рекламните партньори на Facebook сочат силно търсене през второто тримесечие, особено при Instagram.

“Редица партньори посочват силния растеж на броя потребители на Instagram за ключов двигател” зад купуването на повече реклами, посочва Белини. Тя очаква Facebook да надмине очакванията за приходите и печалбата за второто тримесечие.

Въпреки че Facebook не разкрива какви са приходите от Instagram, се очаква звеното да генерира приходи за 8,06 млрд. долара за 2018 г. според eMarketer. Наскоро Facebook направи реорганизация в компанията, за да постави подразделението на Instagram под ръководството на Крис Кокс, който е мениджър продукти. Ръководителят на операциите по нюзфийда се присъедини към Instagram, отчитайки се пред главния изпълнителен директор Кевин Систром и управлявайки продуктите на Instagram.

Очаква се Facebook да обяви 2,25 млрд. месечно активни потребители за второто тримесечие, което е с 2,3% повече спрямо предходното тримесечие, сочи средната оценка на седем анализатори, компилирана от Bloomberg News. Дневно активните потребители се очаква да са се увеличили с 2,1% до 1,48 млрд. души. Анализаторите прогнозират печалба от 1,71 долара на акция и скок от 43% на приходите от продажби до 13,32 млрд. долара спрямо същия период миналата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:57 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още