fallback

Facebook и Twitter пускат инструменти за прозрачност на рекламата

Потребителите ще могат да виждат кой и колко е платил за политически реклами

10:24 | 29.06.18 г.

Twitter улесни начина, по който потребителите могат да идентифицират рекламни политически кампании и да разбират кой е платил за тях. Това се случва в момент, в който социалните мрежи се изправят пред заплахи от регулации от САЩ заради липса на информация за подобни рекламни ходове, предава Ройтерс.

Микроблогинг платформата стартира „Ads Transparency Center”, за да позволи на всеки да разглежда реклами, които са били пуснати в Twitter, но процесът ще е по-прозрачен за политическите реклами.

Ходът следва скорошното пускане на политика за политическите кампании в Twitter и подобен ход от страна на Facebook, която миналия месец създаде архив с политическа реклама, разполага с търсачка.

В четвъртък Facebook заяви, че ще отиде още по-далеч, като ще позволи на потребителите да виждат списъците с всички активни рекламни кампании, независимо дали са политически или не. Потребителите вече ще могат да разглеждат промените в името на Facebook страниците.

Новите функции целят да помогнат на хората да откриват проблеми с ползването на Facebook.

Рекламният център на Twitter дава достъп до подробности като данни за демографско таргетиране на реклами от американски политически рекламодатели, колко средства са платили и други.

Центърът за прозрачност ще включва всички рекламодатели на Twitter в глобален план, но на този етап само рекламите за федералните избори в САЩ, които попадат в обсега на новата политика, ще бъдат показвани.

Google обеща да пусне подобен център за прозрачност на политическата реклама в своите услуги това лято. Тя е отказала да разкрие повече подробности за него тази седмица.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:57 | 09.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още