Главният маркетинг директор Кийт Уийд заяви, че фирмата ще разглежда внимателно как работи с подобни влиятелни личности и призова други марки да обърнат внимание как могат да избегнат измами в социалните мрежи. Unilever има общ рекламен бюджет от над 7 млрд. евро.
Маркетингът с популярни личности става все по-важен за брандовете, които искат да използват добре познати и доверени лица за реклама на техните продукти в социалните мрежи. Някой със 100 хил. последователи може да спечели 2000 долара за промоционален туит например, а колкото повече последватели има, толкова повече пари получава.Някои влиятелни личности обаче могат да се изкушат да си купят последователи, които могат да са ботове, а това означава, че промоционалното съдържание не се вижда от реални хора. През януари статия в The New York Times посочи, че компания, наречена Devumi, продава последователи в Twitter на хора, сред които телевизионни звезди и добре познати спортисти. Всеки отделен бот обикновено се продава за няколко цента.
Devumi отрече обвиненията още през ноември.Ключът към подобряването на ситуацията е тристепенен: изчистване на системата от влиятелни личности чрез премахването на подвеждащото ангажиране; марките и влиятелните лица да станат по-информирани за използването на нечестни практики; и подобряване на прозрачността от страна на социалните мрежи, за да се помогне на брандовете да измерват влиянието“, коментира Уийд.
"Трябва да предприемем незабавни действия, за да изградим наново доверието, преди то да си е отишло завинаги“, обясни още той.Доверието в социалните мрежи е в „криза“ според Карол Потър, президент за Европа и главен изпълнителен директор на пиар агенцията Edelman.