Главният изпълнителен директор на Snap Евън Шпигел заяви, че не е притеснен, че Instagram продължава да имитира функциите на Snapchat, пише CNBC.
„Snapchat не е сбор от функции“, коментира той на Code Conference в Калифорния. „Тя има подчертана философия, която противоречи на традиционните социални мрежи“.
Шпигел определи основната мисия на Facebook като убеждаването на хора да създават множество повърхностни „приятелски“ връзки и „да кара хората да се конкурират за онлайн внимание“.
Когато хората „осъзнаят, че се конкурират със своите приятели за харесвания“, не е хубаво, те ще се насочат към Snapchat, която се фокусира върху изграждането на връзки с по-малко хора, но с истински приятели.
„По същество те изпитват трудност да променят ДНК-то на компанията им“, обясни още той.
По думите му Snap е донякъде поласкана от имитацията, защото дизайнерът усеща чувство за „триумф“, ако единственото нещо, което един конкурент може да направи, е точно да копира продукта му.
"Бихме оценили, ако бяха копирали и практиките ни за опазване на личните данни“, допълни Шпигел.
Той посочи още, че Snap е изградила целия си бизнес около идеята за минимално събиране на данни и заяви, че е доволен, че цялата индустрия сега е принудена да се насочи към прилагането на по-строгите закони за опазване на личната информация като Общия регламент за защита на данните в Европейския съюз.
Шпигел коментира, че това, че компанията му е публична, я е накарало да се фокусира върху ценностите си и дългосрочните си решения, дори и това да повлияе негативно на цената на акциите в краткосрочен план. Фирмата загуби 38% от стойността на книжата си от борсовия се дебют миналата година досега.