fallback

Социалните мрежи затягат правилата за политическа реклама

Във Facebook, Instagram и Twitter такива реклами ще бъдат задължително обозначени като „платено съдържание“ и ще разкриват още информация

10:05 | 25.05.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Нови изисквания и критерии при пускането на политически реклами въвеждат двете най-големи социални мрежи в света Facebook и Twitter.

В четвъртък Facebook и Twitter обявиха няколко промени в начина, по който се обработват политическите реклами и на двете платформи, насочени към повишаване на прозрачността при такива реклами. Политическите рекламодатели трябва да преминат през процес на потвърждаване, преди да могат да купуват реклами във Facebook, Instagram и Twitter.

Актуализацията на Facebook по-специално, осветлява малко начина, по който работи рекламната ѝ дейност, включително и функция, която показва бюджета, стоящ зад дадена цифрова политическа кампания.

Facebook заяви, че ще започне да изисква от рекламите в САЩ, свързани с изборите, да бъдат ясно маркирани с „платено съдържание“ в началото на всички реклами в Instagram и Facebook - подобно на изискването за политическите телевизионни реклами. Когато потребителите кликнат върху този маркер, рекламата ще извлича допълнителна информация за рекламната кампания, включително бюджета и колко хора са видели рекламата, както и възрастта, пола и местоположението им. Цялата информация от политическите кампании и кампании, свързани с проблеми, ще се съхранява в архив в продължение на седем години, който ще може да бъде използван за търсене и филтриране на информация за конкретни кампании. 

Късно в четвъртък Facebook  обяви още, че ще предложи на своите над 2 млрд.  потребители в цял свят инструменти за контрол за личния живот, вдъхновени от европейския регламент за защита на личните данни, който влиза в сила тази седмица.

От няколко седмици социалната мрежа иска потвърждение от европейските си потребители дали са съгласни да им се предлагат целенасочени реклами, но и дали ѝ позволяват да използва технологиите си за лицево разпознаване за споделяни в мрежата снимки и видеоматериали. Тези въпроси ще бъдат зададени на всички потребители на социалната мрежа, придружени от напомняне за деликатни информации, които може да са споделили (вероизповедание, политически възгледи и т.н.).

Съгласно европейския регламент за защита на личните данни големите платформи в интернет трябва да се уверят, че са получили от потребителите си "свободно, конкретно, информирано и недвусмислено" съгласие да използват и съхраняват личните им данни.

Facebook обаче позволява на потребителите си извън Европа да отлагат колкото искат проверката на настройките за личните им данни, докато европейските потребители, които не валидират наново условията за ползване на Facebook, няма да имат достъп до социалната мрежа.

Включените в европейската защита мерки не важат за потребители на Facebook извън Европа, например за правото на прехвърляне на лични данни или възможностите за съдебен арбитраж при неспазване на правото на личен живот.

Facebook е една от първите международни компании, които обявяват, че приемат мерки, вдъхновени от новите европейски правила, два дни след като изпълнителният директор на компанията Марк Зукърбърг се извини в Европейския парламент за пропуските на компанията си в защитата на личните данни на потребителите ѝ.

Също в четвъртък Twitter представи нова политика, която предоставя детайли за това кои организации се считат за политически рекламодатели и как те купуват реклама на платформата.

Политическите реклами ще бъдат маркирани в долната част с бележка, уточняваща, че рекламата е била закупена от дадена организация - подобно на маркировките при политически телевизионни реклами. Twitter също така ще проверява политически ориентирани профили, за да се увери, че отговарят на "по-строги изисквания", които включват снимка на потребителския профил, заглавна снимка и биография, която има връзка към с уебсайт с повече информация. Освен това чуждестранните граждани няма да могат да насочват реклами към хора, които са с американско местонахождение.

Политическите рекламодатели в Twitter ще трябва да преминат през нов процес на сертифициране, преди да им бъде разрешено да купуват реклами.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:03 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още