fallback

Facebook въвежда регулацията за данните в Европа

Социалната мрежа планира да пренесе добрите практики в целия свят, така че да важат за всичките ѝ потребители

12:54 | 18.04.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Facebook започва да се съобразява с новите изисквания за опазването на личните данни в Европа. А след като ги изпълни, ще пренесе тези практики и другаде. Компанията обяви, че планира да предостави същата защита на останалата част от своите 2 млрд. потребители, пише Bloomberg.

Тази седмица потребителите в Европа ще получат известия за част от информацията, която споделят, като вероизповедание и политически възгледи, и ще ги попита дали искат да ги задържат на профилите си във Facebook. Всичко това ще се случи в навечерието на прилагането на по-стриктната регулация, която ще влезе в сила в Европа от 25 май.

Освен това компанията ще намали обема на данните, които дава на потребителите под 16-годишна възраст, независимо в коя част на света се намират те.

“Дори и там, където законът не ни задължава, ще попитаме всеки тинейджър дали иска да вижда реклами, базирани на данните от партньори и дали иска да включи лична информация в профила си”, обяви Facebook в блога си.

По време на обявяването на финансовите резултати на компанията през януари Facebook заяви, че GDPR в Европа ще доведе до спад на броя на активните ѝ потребители на този пазар и ще накара някои хора да се откажат от инструментите за таргетирани реклами. Коментарът беше направен преди Facebook да се сблъска с кризата в доверието заради изтичането на данни, което стана причина главният изпълнителен директор на Марк Зукърбърг да се яви на изслушвания пред Конгреса на САЩ.

Новите правила, които ще се отнасят до всяка компания, която съхранява данни за потреби от Европейския съюз, се превръщат в модел за това как да се регулират дигиталните фирми по целия свят.

В известията си към потребителите социалната мрежа посочва, че даването на информация не е задължително, но също така посочва защо компанията се нуждае от нея - за да създаде по-персонализирано съдържание.

Колкото повече потребители предоставят данни на компанията, толкова по-точно рекламодателите могат да достигнат до хората, посочва Facebook.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:55 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още