fallback

Зукърбърг: И моите данни бяха споделени с Cambridge Analytica

Във втория ден на изслушвания пред американския Конгрес създателят на Facebook отново избягава поемането на твърди обещания

19:35 | 11.04.18 г.

Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг заяви пред американския Конгрес в сряда, че е един от 87 млн. потребители на социалната мрежа, чиито данни са били неправомерно споделени с политическата консултантска компания Cambridge Analytica.

Той обаче отхвърли твърденията на членовете на Конгреса, че потребителите нямат достатъчно контрол върху данните си във Facebook в резултат на скандала около неприкосновеността на личните данни в най-голямата социална мрежа в света, предава Ройтерс.

„Всеки път, която някой избере да сподели нещо във Facebook, налице е контрол. Точно там. Не е заровен някъде в настройките, а именно там“, каза 33-годишният интернет магнат пред Комисията по енергетика и търговия в Камарата на представителите.

Зукърбърг се изправя пред въпроси и опасения от членовете на Конгреса за това какво прави Facebook, за да даде на потребителите си повече гъвкавост в споделянето на лични данни с Facebook или трети страни.

„Как могат потребителите да имат контрол над данните си, когато Facebook няма контрол над тях?“, попита депутатът Франк Палоун от Ню Джърси, старши демократ в комисията, в началото на изслушването. Той продължи, питайки дали Facebook ще се съгласи или ще откаже да промени настройките си по подразбиране, за да сведе до минимум събирането и ползването на данни на потребителите.

„Това е сложен въпрос, който заслужава отговор от повече една дума“, бе кратката реакция на Зукърбърг.

Създателят на социалната мрежа многократно защитава практиките на компанията към неприкосновеността на данните, заявявайки, че потребителите имат контрол над собствените си данни и те решават какво да споделят. Но на въпрос дали неговите данни са били неправомерно използвани той отговори положително, без да даде допълнителна информация.

Facebook е изправена пред нарастваща криза с доверието на потребителите, рекламодателите, служителите и инвеститорите, след като призна, че консултантска компания е имала достъп до лична информация на 87 милиона души, предимно в САЩ. Социалната мрежа също така се бори с фалшивите новини и предполагаемите чуждестранни намеси в изборите, след като през септември беше разкрито, че руснаци с фалшиви имена са използвали социалната мрежа, за да се опитат да повлияят на американските гласоподаватели през месеците преди и след изборите през 2016 г.

Във вторник той бе на изслушване пред Сената почти пет часа, но така и не пое обещания за подкрепа на ново законодателство или промени около начина, по който социалната мрежа прави бизнес.

„Неизбежно ще се наложи да имаме някакви регулации“ към интернет компаниите, каза Зукърбърг в сряда, но отново не предостави конкретика.

Зукърбърг заяви още, че компанията планира да сложи инструмент „на видно място в приложенията на всички“, с който потребителите ще могат да направят по-лесно своя избор за своите лични данни и споделянето им. Компанията обаче може да не въведе изрично запитване дали потребителите искат да споделят данните си във всяка страна в зависимост от правните условия, каза той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:44 | 08.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още