fallback

Facebook сканира изпращаните в приложението Messenger съобщения

Приложението обаче не използвало информацията от личните съобщения с рекламна цел

10:53 | 05.04.18 г. 1
Автор - снимка
Редактор

Facebook сканира разговорите и снимките, които хората си изпращат в приложението Messenger, с цел съдържанието да отговаря на правилата на компанията. Ако се засече несъответствие, информацията се блокира, предава Bloomberg.

Компанията потвърди тази практика след интервю с главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг. Това обаче повдига много въпроси около практиките на Messenger и неприкосновеността на личния живот. Зукърбърг разказва в интервюто за опити за изпращане на съобщения чрез приложението, свързано с етническото пречистване в Мианмар, които са били спрени от Facebook.

Последваха реакции в Twitter, където притеснени потребители зададоха въпроса дали социалната мрежа чете съобщенията. През последните седмици мрежата е под натиск заради скандала с неправомерно използване на личните данни на потребителите. От компанията коментираха, че Messenger не използва информацията от личните съобщения с рекламна цел. 

„Например в Messenger при изпращане на снимка нашите автоматизирани системи я сканират, като използват технология за съвпадение на снимки, за да открият изображения на деца, които са експлоатирани. Когато изпращате връзка, ние я сканираме за злонамерен софтуер или вируси", обясни още говорител на Facebook. По неговите думи мрежата е създала тези автоматизирани инструменти, за да може бързо да бъде спряна евентуална злоупотребата чрез платформата.

Междувременно стана ясно, че основателят и главен изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг ще яви на изслушване пред Конгреса на САЩ на 11 април. Изслушването ще се проведе от Комисията по енергетика и търговия, която съблюдава много от въпросите, свързани с политиката в областта на телекомуникациите и интернет.

Facebook е критикувана за начина, по който съхранява и използва данните на потребителите, след като се оказа, че компанията Cambridge Analytica е ползвала данни за 87 млн. потребители на социалната мрежа за таргетиране на реклами, свързани с предизборната кампания на Доналд Тръмп.

Още технологични новини вижте в материала на Bloomberg TV Bulgaria.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:58 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още