До каква степен поне досега Facebook искаше да крие от потребителите си какви данни събира за тях концернът, стана ясно от изявлението на компанията от сряда. „Сега настройките няма да са разпределени на почти 20 различни страници, а ще са достъпни на едно място“, обяви Facebook великодушно.
В бъдеще потребителите ще могат по-добре да контролират съдържанието, което споделят, и рекламите, които виждат. Освен това изтеглянето на собствените данни ще бъде опростено.
Освен че ще промени дизайна на менюто с настройки за мобилните устройства, Facebook заяви, че създава ново меню за бърз достъп до личните данни, откъдето потребителите ще могат по-добре да защитят профилите си и да контролират личната си информация. Освен това компанията ще позволи на потребителите да преглеждат и трият данни, които са споделили, включително публикации и търсения.
Но това, което звучи като напредък, всъщност е израз на огромно нахалство.
Защото подобно нещо Facebook обещава в продължение на много години, но досега натискът очевидно не беше достатъчно голям, за да спази собствените си обещания. Нека припомним – преди цели осем години основателят на Facebook Марк Зукърбърг заяви, че иска да опрости настройките за поверителност.
Едва сега, когато целият свят заговори за Facebook, акциите поеха упорито надолу, а самият Зукърбърг е призован да дава показания, това се случва. И нека признаем – промените са козметични. В същото време Facebook отново прехвърля отговорността към потребителите, които сами трябвало да контролират данните си. Леко по-красивата промяна на интерфейса не променя бизнес модела на Facebook, уви!